Loading... 2 0 20 0 false
 
Credit Name
Torres, Pedro
 
Name
Torres, Pedro Marcelo Amado Garcia da Rocha
 
Variants
Torres, Pedro Marcelo Amado Garcia da Rocha
 
 
Email
pedro.torres@uc.pt
 
 
Scopus Author ID
 
Status
UC Researcher
Biography
Pedro Torres holds a PhD in Business Administration (Strategy) from the University of Coimbra, obtained in 2012, and a MBA from Católica-Lisbon University. He is currently Professor and Coordinator of the MBA for Executives at the School of Economics University of Coimbra (FEUC). He teaches Marketing and Strategy in several courses. He is a Research Member at the Centre for Business and Economics Research (CeBER). His research has been presented at international conferences and has been published in peer-reviewed international journals, such as the Journal of Business Research and Marketing Intelligence & Planning. His research pipeline includes topics, like digital marketing, entrepreneurship and innovation. He is also Member of the Board of APEU, where he coordinates several activities of knowledge transfer from FEUC to the society, including the Post-Graduation in Digital Marketing.
Loading... 3 0 20 0 false

Publications

Refined By:
Type:  masterThesis

Results 1-31 of 31 (Search time: 0.053 seconds).

Issue DateTitleAuthor(s)TypeAccess
17-Mar-2012Análise e avaliação de projectos de investimento : um caso de estudo aplicado a indústria hoteleiraOliveira, Patrícia da Conceição Silva masterThesisopenAccess
230-Sep-2019Antecedentes das intenções de churn no setor das telecomunicações fixas em PortugalCorreia, Édi Gonçalo Coutinho da SilvamasterThesisopenAccess
322-Sep-2018Antecedentes do brand love nas redes sociais.Stefuryn, Maryana masterThesisopenAccess
422-Feb-2019Antecedents and outcomes of attitude towards digital influencer endorsement: an exploratory studyMatos, Marta Sofia Salgado de masterThesisopenAccess
510-Oct-2013Avaliação do impacto do programa formação PMEFigueiredo, Ana Rita Simões masterThesisopenAccess
622-Sep-2020Classificação de Património Mundial da UNESCO como ferramenta de Marketing TerritorialPlácido, Cátia RentemasterThesisopenAccess
727-Feb-2015Como tornar os procedimentos conhecidos por quem tem que os aplicarCosta, Daniel Homem Ferreira Marques da masterThesisopenAccess
829-Sep-2015Comunicação direta mobile : um caso de estudo numa empresa de retalhoCunha, Sara Margarida Moreira da masterThesisembargoedAccess
915-Jul-2016Design thinking : desenvolvimento de uma App no retalho alimentarCordeiro, Patrícia Raquel Jacob masterThesisopenAccess
1030-Sep-2019O efeito das redes sociais das câmaras municipais na criação de confiança no cidadão.Rodrigues, Tatiana Filipa Paiva ValdáguamasterThesisopenAccess
1126-Sep-2013Estratégia de marketing digital : o caso do serviço Ez-Desk da Ez-TeamVaz, Nadine Sofia Rodrigues masterThesisopenAccess
1226-Nov-2020Estratégias de Crescimento para as Organizações - Uma proposta para o Grupo YourRibeiro, Francisco José ParedesmasterThesisopenAccess
1324-Sep-2019From Coopetition to Collusion: The Challenge of Hub and Spoke CartelsCardoso, Daniela MotamasterThesisopenAccess
1419-Sep-2018Global Sourcing: Fonte de Vantagem Competitiva face à GlobalizaçãoCarecho, André Filipe Monteiro masterThesisopenAccess
1524-Feb-2017O impacto da confiança e das online reviews na intenção de compra do consumidorTorres, Joana dos Santos masterThesisopenAccess
1629-Sep-2016O impacto do word-of-mouth eletrónico na lealdade à marcaPereira, Alexandre Miguel Gamelas masterThesisopenAccess
1726-Nov-2020A implementação do balanced scorecard numa unidade de negócio – o caso Inova+Vaz, Carlota Sofia SilvamasterThesisembargoedAccess
1829-Sep-2016A importância do marketing digital nas Organizações Não-Governamentais : o caso APAVTomé, Ricardo André Ramos masterThesisopenAccess
1920-Oct-2020A influência da Gamification na relação dos consumidores com a marcaNeves, Cristiana Margarida da SilvamasterThesisopenAccess
2030-Sep-2019A Influência do design e do merchandise na lealdade do consumidor à lojaSilva, Ana Rita Caldeira damasterThesisopenAccess
2118-Sep-2015A inovação e o sistema de incentivos para a prosperidade das organizações e dos paísesRegadas, Ana Sofia Caceiro masterThesisopenAccess
2218-Oct-2013Motivação e satisfação dos colaboradores : o caso do Grupo SomitelBarracho, Liliana Patrícia Pereira masterThesisopenAccess
2318-Sep-2014Património da humanidade e indústrias criativas : o caso da Associação RUASEsteves, Patrícia João Gomes masterThesisopenAccess
2415-Sep-2015Plano de marketing digital para uma marca diversificadaAbrantes, Natacha Fonseca masterThesisopenAccess
2512-Jul-2018Plano de Negócios: cerveja artesanal BrumaMateus, Carlos Miguel Fernandes masterThesisembargoedAccess
2615-Jul-2020O Procurement e a Seleção de Fornecedores : Desenvolvimento de um Modelo de ProcurementFerreira, Mariana Miranda de Jesus RodriguesmasterThesisembargoedAccess
2710-Oct-2013Qualidade organizacional nas USF : candidatura ao modelo organizacional B na USF CelaSaúdeProença, Vanessa Sofia Hipólito masterThesisopenAccess
2813-Jul-2018O que leva os utilizadores das redes sociais a partilhar e a publicar? - Um estudo comparativo: Facebook e InstagramRoldão, Marta Alexandra Sousa masterThesisopenAccess
2917-Sep-2014As redes sociais como ferramenta de marketing : o caso do youbeQCarvalho, Débora Joana Quaresma de masterThesisopenAccess
3029-Sep-2016Self-publishing como escolha ativa : como o marketing de ebooks é desenvolvido nesse cenárioAlmeida, Mariana Rodrigues Montenegro de masterThesisopenAccess
3126-Nov-2020Tecnologias Digitais na DiplomaciaFerreira, Ricardo Jorge FonsecamasterThesisopenAccess