Issue Date | Title | Author(s) | Type | Access |
19-Oct-2022 | A Análise Crítica de Vídeos Curtos no Ensino e Aprendizagem de Línguas Estrangeiras: Trabalhando o Pensamento Crítico e a Inteligência Emocional. | Sousa, Ricardo Daniel Bravenboer de | masterThesis | openAccess |
10-Dec-2021 | O Contributo do eTwinning para o Ensino de Inglês como Língua Estrangeira | Domingues, Cristina Isabel Bernardo | masterThesis | openAccess |
9-Jul-2021 | From Monsters to Men: Affective representations in AIDS visual narratives and the experience of citizenship | Cascão, Leonardo Manuel Correia | masterThesis | embargoedAccess |
24-Jul-2023 | THE HERO’S JOURNEY: The March Sisters as American Heroines | Santos, Júlia Radamés Carvalho de Sá e Ribeiro | masterThesis | openAccess |
28-Feb-2023 | If You Surrender to The Air, You Can Ride It: Representations of Resistance Against Disenfranchisement and Intersectional Discrimination in Toni Morrison’s Song of Solomon | Casimiro, Daniela Sofia Pêgas | masterThesis | openAccess |
19-Oct-2022 | Inglês e Espanhol na sala de aula: outros contextos, outras culturas | Cardoso, Inês Castelo Branco de Vasconcelos | masterThesis | openAccess |
12-Feb-2021 | Práticas de Incentivo à Leitura no Ensino do Português e do Inglês:
Estratégias de dramatização e recurso à imagem | Faria, Mário Jorge de Castro | masterThesis | openAccess |
27-Oct-2023 | Queerbaiting and Heteronormativity in Contemporary Media
Rizzoli & Isles and Supergirl | Gonçalves, Mariana Esperanço | masterThesis | openAccess |
14-Dec-2021 | The Universal Language of Pop Culture, Spike Lee's films as narratives of counter-memory | Almeida, Joana Araci Rodrigues | masterThesis | openAccess |
20-Jul-2021 | Why we write; how Dungeons and Dragons subverts and democratizes narrative and authorship | Melo, Pedro Bernardo Borges León Gomes de | masterThesis | openAccess |