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https://hdl.handle.net/10316/94909
Title: | Comércio de informação através do WhatsApp | Other Titles: | Trade of information through WhatsApp | Authors: | Oliveira, Dalbert Marques | Keywords: | Gestão da Informação; Profissional da Informação; Conversas em linha; Conversas online; Vendas de informação no WhatsApp; WhatsApp Business; Information Management; Information Professional; Online Conversations; Information Sales on WhatsApp; Life in Portugal | Issue Date: | 15-Nov-2019 | Publisher: | SOPCOM/ Universidade de Madeira | Serial title, monograph or event: | XI Congresso da SOPCOM: Comunicação, Turismo e Cultura | Place of publication or event: | Portugal | Abstract: | A troca de informação através de grupos no ciberespaço é uma prática tão comum quanto
a troca de informação em grupos no ambiente real. Sabendo do valor potencial desta
informação, empresas especializaram-se na criação de ferramentas específicas para este
diálogo no ciberespaço. Uma destas ferramentas é o WhatsApp que possibilita tanto a
troca quanto o comércio de informação. Este trabalho vai abordar alguns dos aspetos
desta ferramenta, aproveitando para isso um caso real do comércio de informação sobre
Portugal destinado a indivíduos interessados no país. Entre estes aspetos encontram-se
os desafios relacionados com a gestão da informação, os quais envolvem a recolha,
tratamento, armazenamento, análise, partilha e a privacidade desta informação The exchange of information through groups in cyberspace is as common a practice as the exchange of information in groups in the real environment. Knowing the potential value of this information, companies have specialized in creating specific tools for these dialogues in cyberspace. One of these tools is WhatsApp, which makes it possible to exchange and the commercialization of information. This work will address some of the aspects of this tool, taking advantage of a real case of the trade of information about Portugal for individuals interested in the country. Among these aspects are the challenges related to information management, which involve the collection, treatment, storage, analysis, sharing and privacy of this information. |
URI: | https://hdl.handle.net/10316/94909 | ISBN: | 978-989-99840-8-0 | Rights: | openAccess |
Appears in Collections: | FLUC Secção de Informação - Artigos em Livros de Actas |
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