Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316/92774
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorAlmeida, João José Nogueira-
dc.contributor.authorFernandes, Daniela Patrícia Lages-
dc.date.accessioned2021-01-27T23:09:33Z-
dc.date.available2021-01-27T23:09:33Z-
dc.date.issued2020-12-11-
dc.date.submitted2021-01-27-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10316/92774-
dc.descriptionRelatório de Estágio do Mestrado em Administração Público-Privada apresentado à Faculdade de Direito-
dc.description.abstractThe importance of culture for a country's economy is remarkable. The cultural industries are more and more relevant and in the times we currently live demonstrated the extreme importance of all cultural and/or tourist activities and how these have an impact on the economy.The Teatro Académico de Gil Vicente (TAGV) is a university theater and part of the University of Coimbra, it plays a predominant role in the cultural offer of the city of Coimbra. As a conclusion to the Master's Degree in Public-Private Administration, an internship was held in the administrative department of the TAGV, which allowed to know the dynamics between the administrative bureaucracy and the needs of the cultural industry. The author's proposal is the analysis of the relationship between administration and culture, and how much cultural organizations gain from the identification of their audiences, through the typologies of cultural audiences.Understanding the public as a consumer of cultural practices, with undetermined access to all kinds of information and in a market with endless offers. As poles of consumption of cultural practices and objects, institutions have to know how to filter various market offers, building one that meets the needs of it’s audience.As a conclusion of the internship, a case study on the TAGV public was conducted. The study was based on the collection of data by survey. From the sample obtained, conclusions were drawn that helped the researchers to present a definition of the TAGV public and the public of the city of Coimbra, as consumers of cultural practices.eng
dc.description.abstractÉ notável a importância da cultura para a economia de um país. As indústrias da cultura são cada vez mais relevantes e na época em que vivemos veio demonstrar a extrema importância de todas as atividades culturais e/ou turísticas e como estas têm impacto na economia.O Teatro Académico de Gil Vicente (TAGV) é um teatro universitário e parte integrante da Universidade de Coimbra, desempenha um papel predominante na oferta cultural da cidade de Coimbra. Como conclusão do Mestrado em Administração Público-privada foi realizado o estágio no departamento administrativo do TAGV, que permitiu conhecer a dinâmica entre a burocracia administrativa e as necessidades da indústria cultural.A proposta do autor é a análise da relação entre administração e cultura, e quanto as organizações culturais ganham com a identificação dos seus públicos, através das tipologias de públicos da cultura. Compreendendo o público como um consumidor de práticas culturais, com acesso indeterminado a todo o tipo de informação e num mercado com ofertas infinitas. As instituições enquanto polos do consumo de práticas e objetos culturais têm de saber filtrar diversas ofertas de mercado, construindo uma oferta que responda às necessidades do seu público.Como conclusão do estágio foi realizado um caso de estudo sobre o público do TAGV. O caso de estudo baseou-se na recolha de dados de inquérito por questionário. Da amostra obtida foram retiradas conclusões que ajudaram os investigadores a apresentar uma definição do público TAGV e do público da cidade de Coimbra, enquanto consumidores de práticas culturais.por
dc.language.isopor-
dc.rightsopenAccess-
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/-
dc.subjectAdministraçãopor
dc.subjectCulturapor
dc.subjectTAGVpor
dc.subjectUniversidade de Coimbrapor
dc.subjectPúblicos da culturapor
dc.subjectAdministrationeng
dc.subjectCultureeng
dc.subjectTAGVeng
dc.subjectUniversity of Coimbraeng
dc.subjectPublics of cultureeng
dc.titleAdministração e Cultura. Teatro Académico de Gil Vicente: um caso de estudopor
dc.title.alternativeAdministration and Culture. Teatro Académico de Gil Vicente: a case studyeng
dc.typemasterThesis-
degois.publication.locationCoimbra-
degois.publication.titleAdministração e Cultura. Teatro Académico de Gil Vicente: um caso de estudopor
dc.peerreviewedyes-
dc.identifier.tid202586995-
thesis.degree.disciplineAdministração-
thesis.degree.grantorUniversidade de Coimbra-
thesis.degree.level1-
thesis.degree.nameMestrado em Administração Público-Privada-
uc.degree.grantorUnitFaculdade de Direito-
uc.degree.grantorID0500-
uc.contributor.authorFernandes, Daniela Patrícia Lages::0000-0003-1423-5217-
uc.degree.classification15-
uc.degree.presidentejuriMartins, Fernando Licínio Lopes-
uc.degree.elementojuriMendes, Ireneu de Oliveira-
uc.degree.elementojuriAlmeida, João José Nogueira-
uc.contributor.advisorAlmeida, João José Nogueira-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextCom Texto completo-
item.openairetypemasterThesis-
item.languageiso639-1pt-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:UC - Dissertações de Mestrado
Files in This Item:
File Description SizeFormat
Relatório Final - Daniela Patricia Lages Fernandes.pdf3.83 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons