Utilize este identificador para referenciar este registo:
https://hdl.handle.net/10316/45663
Título: | On learning and teaching | Autor: | Reis, Carlos Francisco de Sousa | Palavras-chave: | philosophy of education; cognitivism; constructivism | Data: | 2013 | Título da revista, periódico, livro ou evento: | Homo-Societas-Technologiae | Volume: | 1 | Número: | 1 | Resumo: | In this paper, a reflection on learning and teaching is undertaken considering two opposite perspectives that usually show up when debates about education are triggered: cognitivism and constructivism. We seek to demonstrate that the referred elements are all as well important and part of the educative equation. | URI: | https://hdl.handle.net/10316/45663 | ISSN: | 2029-9737 | DOI: | 10.4324/9781315127484-11 | Direitos: | openAccess |
Aparece nas coleções: | I&D CEIS20 - Artigos em Revistas Internacionais |
Ficheiros deste registo:
Ficheiro | Descrição | Tamanho | Formato | |
---|---|---|---|---|
ON LEARNING AND TEACHING.pdf | 3.87 MB | Adobe PDF | Ver/Abrir |
Visualizações de página 5
1.234
Visto em 10/set/2024
Downloads
233
Visto em 10/set/2024
Google ScholarTM
Verificar
Altmetric
Altmetric
Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.