Utilize este identificador para referenciar este registo: https://hdl.handle.net/10316/116484
Título: DEVELOPMENT OF A CLOUD-BASED APPLICATION FOR THE NEXUS HAULIER CAPACITY MATCHING
Outros títulos: DEVELOPMENT OF A CLOUD-BASED APPLICATION FOR THE NEXUS HAULIER CAPACITY MATCHING
Autor: Silva, Edgar Soares da
Orientador: Araújo, Filipe João Boavida Mendonça Machado de
Macedo, Luís Miguel Machado Lopes
Palavras-chave: NEXUS; Backend; Web development; Cloud technologies; Amazon Web Services; NEXUS; Backend; Serviços Web Amazon; Desenvolvimento Web; Tecnologias de nuvem
Data: 23-Jul-2024
Título da revista, periódico, livro ou evento: DEVELOPMENT OF A CLOUD-BASED APPLICATION FOR THE NEXUS HAULIER CAPACITY MATCHING
Local de edição ou do evento: DEI - FCTUC
Resumo: O seguinte documento é um esboço do estágio curricular referente ao Work Pack-age 2 do projeto NEXUS. Esta iniciativa está principalmente focada em melhorara eficiência da entrega de carga de camiões no Porto de Sines. A abordagem en-volve o desenvolvimento de uma plataforma de armazenamento de dados quemantém informações sobre a disponibilidade de transportadoras e a carga a sertransportada. Esta plataforma incorpora um modelo de Inteligência Artificialpara facilitar combinações otimizadas. O objetivo do estágio é construir o seg-mento backend de um protótipo para a plataforma, utilizando tecnologias decloud para facilitar uma API REST. Esta API pode ser utilizada pela aplicaçãofrontend correspondente ou por sistemas de gestão de transporte externos. O re-sultado esperado deste esforço de otimização é a redução de custos para o portoe a diminuição das emissões de gases de efeito estufa.O seguinte documento é um esboço do estágio curricular referente ao Work Pack-age 2 do projeto NEXUS. Esta iniciativa está principalmente focada em melhorara eficiência da entrega de carga de camiões no Porto de Sines. A abordagem en-volve o desenvolvimento de uma plataforma de armazenamento de dados quemantém informações sobre a disponibilidade de transportadoras e a carga a sertransportada. Esta plataforma incorpora um modelo de Inteligência Artificialpara facilitar combinações otimizadas. O objetivo do estágio é construir o seg-mento backend de um protótipo para a plataforma, utilizando tecnologias decloud para facilitar uma API REST. Esta API pode ser utilizada pela aplicaçãofrontend correspondente ou por sistemas de gestão de transporte externos. O re-sultado esperado deste esforço de otimização é a redução de custos para o portoe a diminuição das emissões de gases de efeito estufa.
The document outlines the goals and objectives of a curricular internship pro-gram that is part of the NEXUS project’s Work Package 2 (WP2). The main focusof WP2 is to create specialized multimodal network and logistics applications byutilizing high-quality data for the development of Big Data Analytics and Artifi-cial Intelligence Solutions. The internship aims to create a cloud-based backendsolution to optimize the capacity matching of hauliers. The solution will be a partof a platform that manages the matching process by allowing transport operatorsto register all of the necessary components, which will be used in conjunctionwith data received from the control tower by Artificial Intelligence to suggest thebest route and haulier for container deliveries. The objective is to reduce ineffi-ciencies in the utilization of haulier resources and achieve significant cost savingsfor hauliers while also reducing greenhouse gas emissions.In summary, the internship will yield a system that prototypes a resolution for the WP2.2 issue within the NEXUS project. This system will be pertinent to other stakeholders involved in the project, particularly the company, Marlo. Its purpose will be to identify any deficiencies in the solution and use them as a foundation for further development.The document outlines the goals and objectives of a curricular internship pro-gram that is part of the NEXUS project’s Work Package 2 (WP2). The main focusof WP2 is to create specialized multimodal network and logistics applications byutilizing high-quality data for the development of Big Data Analytics and Artifi-cial Intelligence Solutions. The internship aims to create a cloud-based backendsolution to optimize the capacity matching of hauliers. The solution will be a partof a platform that manages the matching process by allowing transport operatorsto register all of the necessary components, which will be used in conjunctionwith data received from the control tower by Artificial Intelligence to suggest thebest route and haulier for container deliveries. The objective is to reduce ineffi-ciencies in the utilization of haulier resources and achieve significant cost savingsfor hauliers while also reducing greenhouse gas emissions.In summary, the internship will yield a system that prototypes a resolution for the WP2.2 issue within the NEXUS project. This system will be pertinent to other stakeholders involved in the project, particularly the company, Marlo. Its purpose will be to identify any deficiencies in the solution and use them as a foundation for further development.
Descrição: Dissertação de Mestrado em Engenharia Informática apresentada à Faculdade de Ciências e Tecnologia
URI: https://hdl.handle.net/10316/116484
Direitos: embargoedAccess
Aparece nas coleções:UC - Dissertações de Mestrado

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