Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316/99447
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dc.contributor.advisorSilva, João José Figueira da-
dc.contributor.authorRocha, Laureana Castanheira-
dc.date.accessioned2022-03-21T23:00:48Z-
dc.date.available2022-03-21T23:00:48Z-
dc.date.issued2022-02-15-
dc.date.submitted2022-03-21-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10316/99447-
dc.descriptionRelatório de Estágio do Mestrado em Jornalismo e Comunicação apresentado à Faculdade de Letras-
dc.description.abstractCommunication in its different forms - oral, written, digital, visual - is expected to be adaptable and is expected to be adapted to all people, on all platforms.Traditional media - television, newspapers, radio - also called “common media”, address common citizens, with a common language, which is understood by the vast majority of communication recipients. However, there is a subpopulation for those who do not communicate much, but who do not communicate very often either - communication in the social sector, and in particular in organizations aimed at people with intellectual disabilities.In order to try to define as a pioneer and as an example of communication, an exhibition and analysis of the communication plan and communication strategy of an organization aimed at people with intellectual disabilities, headquartered in Coimbra, is carried out. The objective is to understand the importance of this kind of organizations communicating with the rest of society, especially in a digital environment.This report is a consequence of the Curricular Internship held at the Portuguese Association of Parents and Friends of Mentally Deficient Citizens of Coimbra (APPACDM Coimbra), in the Department of Communication and Image of the same institution, within the scope of the discipline "Internship/Report" of the Master in Journalism and Communication, by the Faculty of Arts of the University of Coimbra.The objectives of this report are to realize the importance of communicating in the social sector, how to do it and why, with a focus on the digital environment, particularly social networks, through a contextualization of the theme, the report of the internship experience and the presentation of the work developed there.eng
dc.description.abstractA comunicação nas suas diferentes formas - oral, escrita, digital, visual - prevê-se adaptável e espera-se adaptada a todas as pessoas, em todas as plataformas.Os meios de comunicação tradicionais - televisão, jornais, rádios - também chamados de “meios comuns”, dirigem-se aos cidadãos comuns, com uma linguagem comum, que é compreendida pela grande maioria dos recetores da comunicação. No entanto, existe uma subpopulação para quem não muita comunicação, mas que também não se comunica com frequência - a comunicação no setor social, e em particular em organizações dirigidas a pessoas com deficiência intelectual.Com o intuito de tentar definir como pioneira e como exemplo de comunicação, realiza-se uma exposição e análise do plano de comunicação e estratégia de comunicação de uma organização dirigida a pessoas com deficiência intelectual, sediada em Coimbra. O objetivo é perceber a importância de este género de organizações se comunicarem para a restante sociedade, sobretudo num ambiente digital.O presente relatório é consequente do Estágio Curricular realizado na Associação Portuguesa de Pais e Amigos do Cidadão Deficiente Mental de Coimbra (APPACDM Coimbra), no Departamento de Comunicação e Imagem da mesma instituição, no âmbito da disciplina “Estágio/Relatório” do Mestrado em Jornalismo e Comunicação, pela Faculdade de Letras da Universidade de Coimbra.Os objetivos deste relatório são perceber a importância de comunicar no setor social, como o fazer e porquê, com foco no ambiente digital, particularmente as redes sociais, através de uma contextualização do tema, do relato da experiência de estágio e da apresentação do trabalho desenvolvido na mesma.por
dc.language.isopor-
dc.rightsopenAccess-
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/-
dc.subjectcomunicação organizacionalpor
dc.subjectsetor socialpor
dc.subjectcomunicação estratégicapor
dc.subjectredes sociaispor
dc.subjectpessoas com deficiência intelectualpor
dc.subjectorganizational communicationeng
dc.subjectsocial sectoreng
dc.subjectstrategic communicationeng
dc.subjectsocial mediaeng
dc.subjectmental disabilityeng
dc.titleComunicar a Deficiência Intelectual no Ambiente Digitalpor
dc.title.alternativeCommunicating Intellectual Disability in the Digital Environmenteng
dc.typemasterThesis-
degois.publication.locationCoimbra-
degois.publication.titleComunicar a Deficiência Intelectual no Ambiente Digitalpor
dc.peerreviewedyes-
dc.identifier.tid202968570-
thesis.degree.disciplineInformação e Jornalismo-
thesis.degree.grantorUniversidade de Coimbra-
thesis.degree.level1-
thesis.degree.nameMestrado em Jornalismo e Comunicação-
uc.degree.grantorUnitFaculdade de Letras-
uc.degree.grantorID0500-
uc.contributor.authorRocha, Laureana Castanheira::0000-0002-8817-4384-
uc.degree.classification14-
uc.degree.presidentejuriSantos, Maria Clara Moreira de Almeida-
uc.degree.elementojuriSilva, João José Figueira da-
uc.degree.elementojuriSantos, Sílvio Manuel Rodrigues Correia dos-
uc.contributor.advisorSilva, João José Figueira da-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1pt-
item.openairetypemasterThesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextCom Texto completo-
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