Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316/94800
Title: Projeto IDOSA
Other Titles: IDOSA Project
Authors: Murta, Vanessa Filipa dos Santos
Orientador: Pessoa, Maria Teresa Ribeiro
Keywords: Envelhecimento ativo; qualidade de vida; gerontologia educativa; Active ageing; life quality; Educational Gerontology
Issue Date: 26-Jul-2019
Serial title, monograph or event: Projeto IDOSA
Place of publication or event: Centro Paroquial de Solidariedade Social de Arazede
Abstract: A elaboração deste documento pretende relatar o trabalho desenvolvido ao longo do estágio curricular no Centro Paroquial de Solidariedade Social de Arazede (CPSS), entre o dia 1 de Novembro de 2017 e o dia 30 de Junho de 2018, no âmbito da unidade curricular de estágio do 2.ºano do Mestrado de Continuidade em Ciências da Educação, lecionado na Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação. O objetivo principal da intervenção apresentada é a promoção do envelhecimento ativo e a melhoria da qualidade de vida na pessoa idosa, através da concretização de atividades que visam a estimulação cognitiva e a psicomotricidade dos utentes do CPSS de Arazede Tomando como referência a pessoa idosa, ao longo do documento são ainda feitas referências às temáticas do envelhecimento, envelhecimento demográfico, envelhecimento ativo, qualidade de vida na terceira idade, gerontologia educativa, os lares como respostas sociais e a Educação Social. É ainda apresentada a avaliação geral do estágio sob a forma de reflexão......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
This document's elaboration aims to report the work developed during the curricular traineeship at Centro Paroquial de Solidariedade Social de Arazede (CPSS), between November 1st and June 30th of 2018, beyond the scope of the curricular traineeship unit of the 2nd year of master's continuity degree in the Science of Education course.The main objective of the presented intervention is the promotion of an active ageing and an improvement on elders' life quality through the concretization of activities which aim at the cognitive and psycho-motor stimulation of Arazede's CPSS users.Taking seniors as a reference, through the document, there are still some references to the ageing themes, demographic ageing, active ageing, third age life quality, Educational Gerontology, and nursing homes as a social response, and Social Education. It is also presented the general evaluation of the stage in the form of reflection.............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Description: Relatório de Estágio do Mestrado em Ciências da Educação apresentado à Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação
URI: https://hdl.handle.net/10316/94800
Rights: closedAccess
Appears in Collections:FPCEUC - Teses de Mestrado
UC - Dissertações de Mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat Login
Rel. Estagio_Vanessa Murta PDF.pdf4.63 MBAdobe PDF    Request a copy
Show full item record

Page view(s)

82
checked on Apr 17, 2024

Download(s)

4
checked on Apr 17, 2024

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons