Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10316/92289
Title: Design de Comunicação e Multimédia do C.I.M.D.C
Other Titles: Communication and Multimedia Design of C.I.M.D.C
Authors: Nevado, Susana Isabel Pito
Orientador: Bicker, João Manuel Frade Belo
Silva, Paula Alexandra Gomes da
Keywords: Design; Comunicação; Marketing; Branding; Redes Sociais; Design; Communication; Marketing; Branding; Social Media
Issue Date: 16-Sep-2020
Serial title, monograph or event: Design de Comunicação e Multimédia do C.I.M.D.C
Place of publication or event: Orisclinic - Centro Integrado de Medicina Dentária de Coimbra
Abstract: O presente relatório aborda um tema que se relaciona com o estágio realizado no Centro Integrado de Medicina Dentária de Coimbra (C.I.M.D.C). O C.I.M.D.C., tal como o nome indica é um centro de medicina dentária que engloba várias marcas, entre elas Orisclinic e Oriseducare. É nestas duas marcas que esta dissertação se vai focar. Durante o ano de trabalho foi elaborada pesquisa e compreensão, de forma a criar uma proposta de projeto mais tarde realizado. O objetivo deste projeto é melhorar a marca, a comunicação, o design e o marketing do C.I.M.D.C. Para tal foi feita pesquisa em diferentes áreas da medicina dentária, de forma a melhor identificar as estratégias de comunicação, de imagem, de marketing e de design de diferentes clínicas. Inicialmente, com uma fase de pesquisa, análise e compreensão dos métodos de comunicação da empresa, dentro dos vários setores em que esta se insere, nomeadamente marketing, design e comunicação, mas também para com o público-alvo e empresas concorrentes. A primeira fase desta dissertação serviu como preparação para mais tarde pôr em prática o que foi aprendido sobre C.I.M.D.C e o mercado em que este se insere. Com o objetivo de melhorar a sua marca, mas também a sua estratégia de comunicação, de imagem, de marketing, e de design, este é um processo de compreensão daquilo que é plausível manter e alterar, assim como encontrar formas inovadoras de aplicar estas melhorias. Permitindo desta maneira que as marcas Oris apresentem uma imagem profissional aumentando o seu nível de prestígio a nível local e nacional.
This report addresses a theme that relates to the internship held at the Integrated Dental Medicine Center of Coimbra (C.I.M.D.C). The C.I.M.D.C., as the name implies, is a dental medicine center that encompasses several brands, including Orisclinic and Oriseducare. It is on these two brands that this dissertation will focus. During this year of work, research and understanding was elaborated, in order to create a project proposal later carried out. The goal of this project is to improve the brand, communication, design and marketing of C.I.M.D.C. To this end, research was carried out in different areas of dentistry, in order to better identify the communication, image, marketing and design strategies of different clinics. Initially, with a phase of research, analysis and understanding of the company’s communication methods, within the various sectors in which it operates, namely marketing, design and communication, but also with the target audience and competing companies. The first phase of this dissertation served as preparation to later put into practice what was learned about C.I.M.D.C and the market in which it operates. In order to improve the brand, but also the communication, image, marketing and design strategy, this is a process of understanding what is plausible to maintain and change, as well as finding innovative ways to apply these improvements . Thus allowing Oris brands to present a professional image increasing its level of prestige at local and national level.
Description: Dissertação de Mestrado em Design e Multimédia apresentada à Faculdade de Ciências e Tecnologia
URI: http://hdl.handle.net/10316/92289
Rights: openAccess
Appears in Collections:UC - Dissertações de Mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Dissertação_Susana_Nevado_2018254466_MDM.pdf76.58 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

22
checked on Jan 14, 2021

Download(s)

9
checked on Jan 14, 2021

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons