Utilize este identificador para referenciar este registo:
https://hdl.handle.net/10316/45688
Título: | Ontological conversion: The place of self-knowledge, the contemplative tradition and contemporary mindfulness in education | Autor: | Reis, Carlos Oliveira, Albertina Lima |
Palavras-chave: | Ontological conversion; contemplative tradition; mindfulness; education | Data: | Dez-2016 | Título da revista, periódico, livro ou evento: | TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology – Special Issue for INTE 2016 | Número: | Special Issue for INTE 2016 | Resumo: | In this paper, we will try to show how philosophy, psychology and education can still dwell on common issues, namely ontological transformation while using similar insights approaches. This is the case, for instance when we compare Epictetus’ spiritual exercises and the current contemplative knowledge stream to which Mindfulness is inserted. By essaying to look for the connection between the stated approaches perhaps we can bring forth some mutual enriching ideas in the mentioned fields. | URI: | https://hdl.handle.net/10316/45688 | ISSN: | 2146-7242 | Direitos: | openAccess |
Aparece nas coleções: | I&D CEIS20 - Artigos em Revistas Internacionais |
Ficheiros deste registo:
Ficheiro | Descrição | Tamanho | Formato | |
---|---|---|---|---|
ONTOLOGICAL CONVERSION.pdf | 458.67 kB | Adobe PDF | Ver/Abrir |
Visualizações de página 50
616
Visto em 15/out/2024
Downloads
160
Visto em 15/out/2024
Google ScholarTM
Verificar
Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.