Utilize este identificador para referenciar este registo: https://hdl.handle.net/10316/42621
Título: A Fresh Start for a ‘failing school’? A qualitative study
Autor: Araújo, Marta 
Data: Ago-2009
Editora: Routledge
Projeto: Fundação para a Ciência e a Tecnologia 
BD/15537/97 
Título da revista, periódico, livro ou evento: British Educational Research Journal
Volume: 35
Número: 4
Local de edição ou do evento: London
Resumo: This paper examines Fresh Start, a New Labour flagship initiative to raise education ‘standards’ in a radical and innovative way. Drawing on a qualitative study of a comprehensive school in England, I argue that the initiative added to the problems faced by the ‘failing school’ and promoted rather traditional ways of raising ‘standards’ due to the close surveillance that Fresh Start schools were subjected to. In the case studied, the needs of the pupils that the initiative was meant to address were being sacrificed in the school's construction of a ‘successful’ identity. While the initiative has now lost momentum, some lessons can still be learnt. This paper illustrates the complexity of creating a new school, as well as the need to attend to the specificities of the local context and experiences in raising ‘standards for all’ pupils.
URI: https://hdl.handle.net/10316/42621
ISSN: 0141-1926
1469-3518
DOI: 10.1080/01411920802642439
10.1080/01411920802642439
Direitos: openAccess
Aparece nas coleções:I&D CES - Artigos em Revistas Internacionais

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato
A Fresh Start for a failing school.pdf218.93 kBAdobe PDFVer/Abrir
Mostrar registo em formato completo

Citações SCOPUSTM   

7
Visto em 22/abr/2024

Citações WEB OF SCIENCETM
10

4
Visto em 2/abr/2024

Visualizações de página 50

638
Visto em 23/abr/2024

Downloads

292
Visto em 23/abr/2024

Google ScholarTM

Verificar

Altmetric

Altmetric


Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.