| Issue Date | Title | Author(s) | Type | Access |
1 | 2019 | Antinormativismo | Almeida, Álvaro | bookPart | openAccess |
2 | May-2021 | Philosophy at the Geopolitical Service of Mission: Coimbra Jesuits’ “Wirkungsgeographie” (1542-1730) | Carvalho, Mário Santiago de | article | openAccess |
3 | 10-May-2021 | Dispatches from Portugal and the Philippines: Notes on Student Pandemic Life | Junqueira, Robert Martins ; Sadje, Hadje Cresencio | other | openAccess |
4 | Dec-2018 | Música e Singularização. Uma reflexão prodromal sobre o problema da escuta em música | Carvalho, Mário | article | openAccess |
5 | 29-Jul-2019 | Arnaldo de Miranda Barbosa | Imperatore, Francesca | article | openAccess |
6 | 29-Jul-2019 | Sílvio Vieira Mendes Lima | Nogueira, Ana | article | openAccess |
7 | 29-Jul-2019 | Gustavo de Fraga | Dias, Bianca Cristina Daniel | article | openAccess |
8 | 29-Jul-2019 | Tito Cardoso e Cunha | Pinheiro, Pedro | article | openAccess |
9 | 29-Jul-2019 | Alexandre Fradique Morujão | Marques, Daniel | article | openAccess |
10 | 23-Jan-2020 | Joaquim de Carvalho | Landi, Emanuele | article | openAccess |
11 | 30-Oct-2022 | Contents at a Glance and Rationale for My Doctoral Inquiry Titled “The Coimbra Jesuit Aristotelian Course as a Source of the Semiotic Logic of Charles S. Peirce” | Junqueira, Robert | other | openAccess |
12 | 2022 | 2nd IEF International Colloquium ROADS TO CARE: Book of Abstracts | | conferenceObject | openAccess |
13 | 18-Feb-2023 | Peirce and the Coimbra Jesuit Course: A Bond Far More Pervasive Than Commonly Believed | Junqueira, Robert | conferenceObject | openAccess |
14 | 2022 | Medieval Philosophy Redefined: plea for a fourth and revised edition | Junqueira, Robert | article | openAccess |
15 | Dec-2020 | Actitudes y prejuicios de los estudiantes de Educación Superior sobre los ancianos. Un análisis bibliométrico. | Moreno-Guerrero, Antonio-José; Sadio-Ramos, Fernando-José ; Ortiz-Molina, María Angustias | article | openAccess |
16 | Jan-2019 | V Simpósio DEDiCA EDUCAÇÃO E HUMANIDADES. Sustentabilidade curricular: inovação e tradição. Livro de atas | Ramos, Fernando J. Sadio ; Ortiz-Molina, María Angustias | article | openAccess |
17 | Sep-2019 | Virtuality Beyond Reproduction. Remarks on the History of Metaphysics | Guidi, Simone | article | closedAccess |
18 | Sep-2019 | Reason, Phantasy, Animal Intelligence. A few remarks on Suárez and the Jesuit debate on the internal senses | Guidi, Simone | bookPart | closedAccess |
19 | 31-Oct-2019 | Storia dell'idea di tempo | Bergson, Henri; Guidi, Simone | article | closedAccess |
20 | Sep-2022 | Filosofia da Tecnologia. Introdução ao Pensamento dos Teóricos do Século XX | Braga, Joaquim; Sylla, Bernhard | book | openAccess |
21 | Aug-2019 | Ipotesi e metodo: Osservazioni su Newton, Bacon e Descartes | Guidi, Simone | article | openAccess |
22 | 2011 | Il teatro cartesiano. Sulla funzione della teatralità barocca nella Prima Meditazione di Descartes | Guidi, Simone | bookPart | embargoedAccess |
23 | Mar-2014 | A receção da psicologia aristotélica (séc. XVI) em Roma e em Coimbra | Carvalho, Mário Santiago de | article | openAccess |
24 | Mar-2017 | Presentación del Proyecto I+D+i TIMONEL: Sistema de Recomendación (SR) basado en necesidades de orientación y tutoría de alumnado y egresados universitarios | Ramos, Fernando José Sadio | article | openAccess |
25 | 1997 | Roteiro Temático-Bibliográfico de Filosofia Medieval | Carvalho, Mário | book | openAccess |
26 | 2014 | Naturalmente Hipócrita | Ferro, Nuno | article | closedAccess |
27 | 2011 | Comentários a Aristóteles do Curso Jesuíta Conimbricense (1592-1606). Antologia de Textos | Carvalho, Mario | book | openAccess |
28 | May-2018 | XV SIEMAI – X ENCONTRO DE PRIMAVERA – IV Simpósio DEDiCA EDUCAÇÃO E HUMANIDADES. A Interdisciplinaridade e os seus usos em Educação, Artes e Humanidades. Livro de atas | Ramos, Fernando José Sadio ; Ortiz Molina, María Angustias | book | openAccess |
29 | 2015 | Ensinar Filosofia na Coimbra do Século XVI: o caso dos ‘Commentarii Collegii Conimbricensis S.I.’ (1592-1606) | Carvalho, Mario | article | openAccess |
30 | 2017 | Cuidado y Tutoría Pedagógica. Estudio exploratorio en el ámbito del Proyecto I+D+i Timonel | Sadio-Ramos, Fernando | bookPart | openAccess |
31 | 2011 | Report on an experience of in-service teacher training on human rights and citizenship education | Ramos, Fernando Sadio | article | openAccess |
32 | 2015 | Sobre la Educación para los Derechos del Hombre | Ramos, Fernando José Sadio | bookPart | openAccess |
33 | Jan-2010 | Ciência e responsabilidade: a condição humana da ciência. Apostilas a dois textos de Miguel Baptista Pereira | Ramos, Fernando Sadio | bookPart | openAccess |
34 | Mar-2018 | O Curso Aristotélico Jesuíta Conimbricense | Carvalho, Mário Santiago de | book | openAccess |
35 | 2011 | S. Kierkegaard. Diapsalmata | Ferro, Nuno ; Carvalho, Mário Jorge ; Carvalhais, Sara ; Silva, Bárbara | book | closedAccess |
36 | 2013 | O tempo da esperança em Gabriel Marcel e Vladimir Jankélévitch | Beato, José Manuel | bookPart | embargoedAccess |
37 | Aug-2012 | Errata Naturae. Cause prime e seconde del mostro biologico tra medioevo e età moderna | Guidi, Simone | article | openAccess |
38 | 2017 | Presenças franciscanas no ‘Curso Aristotélico Jesuíta Conimbricense. Para uma cartografia do escotismo português moderno | Carvalho, Mario | article | openAccess |
39 | 2012 | Matteo d'Acquasparta contro Tommaso d'Aquino: ilemorfismo metafisico e immaterialità dell'anima | Guidi, Simone | article | closedAccess |
40 | 2007 | Educação para a Cidadania Europeia com as Artes | Ramos, Fernando Sadio | book | openAccess |
41 | 2016 | A absolução da Natureza e a natureza do Humano. Dois motivos nucleares do Curso Jesuíta Conimbricense | Carvalho, Mario | bookPart | openAccess |
42 | 2010 | Formas imagéticas e formas discursivas | Braga, Joaquim | article | openAccess |
43 | 2016 | A Consolação da Filosofia, segundo Amador Arrais. Uma ontologia da compaixão” | Carvalho, Mario | article | openAccess |
44 | 2016 | Metafísica e música em Vladimir Jankélévitch: pensar "sub specie durationis" | Beato, José Manuel | article | openAccess |
45 | 2009 | Diálogo e Comunicação Intercultural. A Educação com as Artes Fernando Ramos | Ramos, Fernando Sadio | book | openAccess |
46 | 2009 | Porque há-de alguém obedecer a qualquer outra pessoa? Meditação sobre a Democracia | Ramos, Fernando Sadio | bookPart | openAccess |
47 | 2017 | Cuidar da memória. Conservação de património cultural popular imaterial | Ramos, Fernando Sadio | bookPart | openAccess |
48 | 16-Apr-2018 | ContiTuna: Intervención sociocultural por medio de la práctica musical popular | Sadio-Ramos, Fernando José ; Ortiz-Molina, María Angustias | article | openAccess |
49 | Jul-2015 | Eticidad e intersubjetividad en las biografías educativas de un grupo de profesores | Ramos, Fernando Sadio | article | openAccess |
50 | 2014 | Presenças do estoicismo no ‘Curso Aristotélico Jesuíta Conimbricense (1592-1606) | Carvalho, Mario ; Camps, Maria da Conceição | article | openAccess |