Utilize este identificador para referenciar este registo:
https://hdl.handle.net/10316/29135
Título: | The Science Museum of the University of Coimbra: a Playful Experience | Outros títulos: | A new way to explore the Physics Cabinet | Autor: | Lacor, Barbara Rachel | Orientador: | Roque, Licínio Gomes | Palavras-chave: | game-based learning; museum applications; hypermedia navigation; pervasive game; narratives | Data: | 7-Ago-2015 | Resumo: | How can we promote the autonomous visit and discovery of an already existing permanent exhibit without modifying it? The current project, “Science Museum of the University of Coimbra: a playful experience”, associates cultural heritage and technology to enrich the experience of the visitor of one of the Museum's historical collection, the Physics Cabinet. Constructed as a game, the product designed in the frame of the project leads the visitor through the two rooms and engages him/her in finding information and establishing connections between the scientific instruments on display. | Descrição: | Trabalho de Projeto de Mestrado em Património Europeu, Multimédia, e Sociedade de Informação (EUROMACHS), orientado pelo Doutor Licínio Gomes Roque e apresentado à Faculdade de Letras da Universidade de Coimbra em Julho de 2015. | URI: | https://hdl.handle.net/10316/29135 | Direitos: | openAccess |
Aparece nas coleções: | UC - Dissertações de Mestrado FLUC Secção de Comunicação - Teses de Mestrado |
Ficheiros deste registo:
Ficheiro | Descrição | Tamanho | Formato | |
---|---|---|---|---|
BarbaraRachelLACOR_FLUC_ScienceMuseum_UniversityCoimbra_PlayfulExperience_FINAL.pdf | 3.85 MB | Adobe PDF | Ver/Abrir |
Visualizações de página
282
Visto em 23/abr/2024
Downloads 50
382
Visto em 23/abr/2024
Google ScholarTM
Verificar
Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.