Utilize este identificador para referenciar este registo: https://hdl.handle.net/10316/14225
Título: Perceptions of quality in e-learning:a case study
Autor: Cação, Maria do Rosário Santos Cruz Andrade 
Orientador: Figueiredo, António Dias de
Palavras-chave: E-learning; Educação à distância
Data: 22-Jul-2010
Citação: Cação, Maria do Rosário Santos Cruz Andrade - Perceptions of quality in e-learning : a case study. Coimbra: [ed. autor], 2009
Resumo: Departing from an online survey targeted at trainees of e-learning courses intended for professional training, which was preceded by an exploratory qualitative study, we propose future utility as an important dimension in the appraisal of the quality of elearning. Our results show that future utility is the second most important dimension of quality in e-learning for professional training, following satisfaction. We also conclude that three major factors explain the perception of quality: training attitudes, training process, and training utility. Additional conclusions are that final motivation and perceptions of quality are affected by the length of the course, that professional certification courses lead to higher perceptions of immediate and future utility, and that perceptions of value are also related to utility. These findings are particularly useful for those who plan or design e-learning courses and are interested in the impact of the training processes.
Descrição: Tese de doutoramento em Ciências e Tecnologias da Informação (Educação a Distância) apresentada à Fac. de Ciências e Tecnologia da Universidade de Coimbra
URI: https://hdl.handle.net/10316/14225
Direitos: openAccess
Aparece nas coleções:FCTUC Eng.Informática - Teses de Doutoramento

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato
Perceptions of quality in e-learning.pdf8.61 MBAdobe PDFVer/Abrir
Mostrar registo em formato completo

Visualizações de página 50

466
Visto em 23/jul/2024

Downloads 20

1.758
Visto em 23/jul/2024

Google ScholarTM

Verificar


Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.