Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316/112551
Title: Relatório de Estágio Pedagógico Desenvolvido na Escola Básica Marquês de Marialva no Ano Letivo 2021/2022
Other Titles: Pedagogical Training Report Developed in the Marquês de Marialva Basic School in the School Year 2021/2022
Authors: Rodrigues, João Norberto Rocha
Orientador: Silva, Elsa Maria Ferro Ribeiro
Keywords: Estágio Pedagógico; Educação Física; Intervenção Pedagógica; Ensino; Análise Reflexiva; Teacher Training; Physical Education; Pedagogical Intervention; Teaching; Reflective Analysis
Issue Date: 14-Sep-2022
Serial title, monograph or event: Relatório de Estágio Pedagógico Desenvolvido na Escola Básica Marquês de Marialva no Ano Letivo 2021/2022
Place of publication or event: Cantanhede, Coimbra
Abstract: O presente Relatório de Estágio refere-se a todo o processo de Estágio Pedagógico desenvolvido no ano letivo 2021/2022, que envolve a integração do professor estagiário no contexto prático de ensino na Escola Básica Marquês de Marialva. Este Estágio Pedagógico teve como propósito interligar as competências adquiridas ao longo de todo o processo de formação com a prática de ensino na profissão de docente de Educação Física, focando-se na formação de um profissional da área. No que concerne à finalização do Mestrado em Ensino de Educação Física nos Ensinos Básico e Secundário da Faculdade de Ciências de Desporto e Educação Física da Universidade de Coimbra.Este documento trata-se de uma análise crítica e reflexiva das vivências, atividades e tomadas de decisão relacionadas com o Estágio Pedagógico, baseadas em fundamentações teóricas, focadas no desenvolvimento das aprendizagens dos professores e alunos envolvidos.Envolve toda a parte reflexiva das diversas atividades, experiências e aprendizagens desenvolvidas ao longo do ano letivo. Desta forma, o documento em causa divide-se por 3 capítulos principais: Contextualização da Prática Desenvolvida, Análise Reflexiva sobre a Prática Pedagógica e Aprofundamento do Tema-Problema. Os dois primeiros capítulos referem-se ao contexto de estágio e à análise reflexiva de todo o processo e o terceiro envolve um estudo de investigação desenvolvido neste ano letivo, relacionado com a perceção de feedback dos alunos do 7º ano e 9º ano relativamente aos professores.
This Training Report refers to the whole process of Teacher Training developed in the school year 2021/2022, which involves the integration of the trainee teacher in the practical context of teaching at Escola Básica Marquês de Marialva. This Pedagogical Internship aimed to interconnect the skills acquired throughout the training process with the teaching practice in the profession of Physical Education teacher, focusing on the training of a professional in the area. Regarding the completion of the Master's Degree in Teaching Physical Education in Primary and Secondary Education of the Faculty of Sports Sciences and Physical Education of the University of Coimbra.This document is a critical and reflective analysis of the experiences, activities and decision-making related to the Pedagogical Training, based on theoretical foundations, focused on the development of the learning of the teachers and students involved. It involves all the reflective part of the various activities, experiences and learning developed throughout the school year. The document in question is divided into three main chapters: Contextualization of the Practice Developed, Reflective Analysis on the Pedagogical Practice and Deepening the Problematic Theme. The first two chapters refer to the internship context and the reflective analysis of the whole process and the third involves a research study developed this school year, related to the students' perception of feedback in relation to the teachers of 7th and 9th grade students.
Description: Relatório de Estágio do Mestrado em Ensino de Educação Física nos Ensinos Básico e Secundário apresentado à Faculdade de Ciências do Desporto e Educação Física
URI: https://hdl.handle.net/10316/112551
Rights: openAccess
Appears in Collections:UC - Dissertações de Mestrado

Files in This Item:
Show full item record

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons