Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316/110826
Title: An Integrated Model of Strategy Deployment and Six Sigma: a Case Study
Other Titles: Um Modelo Integrado de Desdobramento Estratégico e Six Sigma: Um Estudo de Caso
Authors: Andrade, Joana de Oliveira
Orientador: Silva, Cristóvão
Keywords: Desdobramento da Estratégia; Hoshin Kanri; Six Sigma; Modelo Integrado; Matriz X; Strategy Deployment; Hoshin Kanri; Six Sigma; Integrated Model; X-Matrix
Issue Date: 25-Jul-2023
Serial title, monograph or event: An Integrated Model of Strategy Deployment and Six Sigma: a Case Study
Place of publication or event: Kaizen Institute
Abstract: In today's dynamic and competitive business world, organisations seek effective approaches to achieve long-term success, improve processes, and develop a culture of continuous improvement. A common challenge companies face is to effectively align their strategic vision to actionable initiatives.Hoshin Kanri and Six Sigma are two widely recognised management philosophies with distinct qualities. Hoshin Kanri focuses on strategic planning and implementation, whereas Six Sigma emphasises process improvement through data-driven decision-making.The primary objective of this study is to assess the effectiveness of an integrated model of Strategy Deployment and Six Sigma in implementing actions allied to the company's strategy, improving the alignment of actions to the company’s strategy, environmentally friendly practices, and achieving financial benefits while encouraging team participation. The study presents the developed Framework, resultant from the best practices studied in the Literature Review.The operationalization of the created model is presented in a Case Study, along with the executed actions and an analysis of the outcomes. This research focused on a specific organization that implemented this model.The study's major findings demonstrated that the company achieved superior results in terms of performance, process optimisation, and staff engagement, allowing them to respond to changing market needs and promote a continuous improvement culture.The research contributed to the increasing body of knowledge on management philosophies while providing practical insights for organisations seeking a long-termcompetitive advantage in today's ever-changing business market.
No mundo empresarial dinâmico e competitivo de hoje, as empresas procuramabordagens eficazes para alcançar sucesso a longo prazo, melhorar processos e desenvolver uma cultura de melhoria contínua. Um desafio comum que as empresas enfrentam é alinhar sua visão estratégica às ações aplicadas. Hoshin Kanri e Six Sigma são duas filosofias de gestão amplamente reconhecidas, com qualidades distintas. O Hoshin Kanri concentra-se no planeamento e implementação estratégicos, enquanto que o Six Sigma enfatiza a melhoria do processo por meio da tomada de decisões baseada em dados.O objetivo principal deste estudo é avaliar a eficácia de um modelo integrado de Desdobramento de Estratégia e Six Sigma na implementação de ações aliadas à estratégia da empresa, melhorando assim o alinhamento destas à estratégia da empresa, práticas ambientais do processo produtivo, obter benefícios financeiros enquanto se incentiva a participação da equipa.O estudo apresenta o Framework desenvolvido, resultante das melhores práticas estudadas na Revisão da Literatura.A operacionalização do modelo criado é apresentada num Estudo de Caso, juntamente com as ações executadas e uma análise dos resultados. Esta pesquisa concentrou-se numa organização específica que implementou este modelo.As principais conclusões do estudo demonstraram que a empresa alcançou bons resultados em termos de desempenho, otimização de processos e envolvimento dos funcionários, permitindo-lhe responder às necessidades do mercado em constante mudança e promover uma cultura de melhoria contínua.A pesquisa contribuiu para o crescente corpo de conhecimento sobre filosofias de gestão, ao mesmo tempo que forneceu insights práticos para organizações que procuramuma vantagem competitiva de longo prazo num mercado em constante mudança.
Description: Dissertação de Mestrado em Engenharia e Gestão Industrial apresentada à Faculdade de Ciências e Tecnologia
URI: https://hdl.handle.net/10316/110826
Rights: embargoedAccess
Appears in Collections:UC - Dissertações de Mestrado

Files in This Item:
File SizeFormat Login
DissertacaoMestrado_JoanaAndrade_v1.pdf2.02 MBAdobe PDFEmbargo Access    Request a copy
Show full item record

Page view(s)

82
checked on Jul 24, 2024

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons