Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316/110599
Title: Multiplayer Module for Science4Pandemics
Other Titles: Módulo Multiplayer para Science4Pandemics
Authors: Calhau, João Rafael Santos
Orientador: Roque, Licínio Gomes
Keywords: módulo multiplayer; backend híbrido; backend em erlang; hibrido entre Peer-to-Peer e Client-Server; Multiplayer module; Hybrid backend; Erlang Backend; Peer-to-Peer Client-Server hybrid
Issue Date: 13-Sep-2023
Serial title, monograph or event: Multiplayer Module for Science4Pandemics
Place of publication or event: DEI|CISUC
Abstract: A proposta para o Módulo Multijogador Science4Pandemics faz parte de um projeto internacional em curso no CISUC, com o objetivo de criar um jogo multijogador para sensibilizar e educar os jovens sobre o controlo de pandemias. Neste contexto, pretende-se o estudo de plataformas e bibliotecas para a implementação de jogos multijogador, o que levará à definição dos requisitos e critérios para o design e implementação da versão multijogador do S4P. Com base num projeto planeado, pretende-se, então, o desenvolvimento de um protótipo funcional de módulos multijogador a serem integrados no projeto Science4Pandemics, permitindo assim testes com o público-alvo e avaliação de desempenho através da recolha de dados de jogo. A proposta visa desenvolver um modelo de solução para o suporte multijogador online dentro do jogo S4P. Isso envolve o design de uma base de dados para o registo e o registo de dados de jogo no S4P, a personalização e design de interfaces de registo, correspondência e recuperação de sessões, o desenvolvimento de um protótipo e testes de desempenho para a solução multijogador, a integração e os testes do protótipo no contexto de jogo do projeto internacional S4P, bem como a transformação e visualização de dados relevantes de jogo para análise. De acordo com esses objetivos, a proposta procura criar uma solução abrangente para o suporte multijogador online no jogo S4P, abrangendo o design da base de dados, a personalização da interface, o desenvolvimento de protótipos e a visualização de dados. Esta abordagem assegura uma experiência multijogador robusta e bem integrada para o projeto S4P. A tese começa por descrever e comparar ambas as arquiteturas de backend (peer-to-peer e cliente-servidor) e tem como objetivo implementar uma solução híbrida que utilize características peer-to-peer, enquanto um servidor é utilizado apenas para validações e distribuição de mensagens.
The proposal for the Science4Pandemics Multiplayer Module is part of an ongoing international project at CISUC, aiming to create a multiplayer game for raising awareness and educating young people about pandemic control. In this context, the study of platforms and libraries for implementing multiplayer games is intended, leading to the definition of requirements and criteria for the design and implementation of the S4P multiplayer game version. Based on a planned project, the development of a functional prototype of multiplayer modules to be integrated into the Science4Pandemics project is then intended, allowing for testing with the target audience and performance evaluation through the collection of gameplay data.The proposal aims to develop a solution model for online multiplayer support within the S4P game.It involves designing a database for recording and logging gameplay data in S4P.Customization and design of registration, matchmaking, and session recovery interfaces.Development of a prototype and performance testing for the multiplayer solution.Integration and testing of the prototype within the gameplay context of the international S4P project.Transformation and visualization of relevant gameplay data for analysis.In line with these objectives, the proposal seeks to create a comprehensive solution for online multiplayer support within the S4P game, encompassing database design, interface customization, prototype development, and data visualization. This approach ensures a robust and well-integrated multiplayer experience for the S4P project.The thesis starts by describing and comparing both backend architectures (peer-to-peer and client-server) and aims to implement a hybrid using peer-to-peer characteristics while having a server being used for validations and message distribution.
Description: Dissertação de Mestrado em Engenharia Informática apresentada à Faculdade de Ciências e Tecnologia
URI: https://hdl.handle.net/10316/110599
Rights: openAccess
Appears in Collections:UC - Dissertações de Mestrado

Files in This Item:
File SizeFormat
Joao_Calhau_thesis_corrected.pdf2.07 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

17
checked on Apr 24, 2024

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons