Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10316/104195
Title: | Ciência mais acessível no Exploratório - adaptação da exposição Em Forma com a Ciência, com foco na deficiência visual | Other Titles: | Improving accessible science at Exploratório - adaptation of the exhibition Em Forma com a Ciência, focusing on visual impairment | Authors: | Domingos, Afonso Gonçalves Barreto | Orientador: | Nascimento, Maria Augusta Vilalobos Filipe Pereira Rebelo, Maria da Piedade Simões Santana Pessoa Vaz |
Keywords: | Science center; Exhibition; Inclusion; Visual impairment; Accessibility; Centro de Ciência Viva; Exposição; Inclusão; Deficiência visual; Acessibilidade | Issue Date: | 28-Jul-2022 | Serial title, monograph or event: | Ciência mais acessível no Exploratório - adaptação da exposição Em Forma com a Ciência, com foco na deficiência visual | Place of publication or event: | FPCE-UC | Abstract: | In the report that is presented, with the purpose of obtaining a master's degree in Educational Sciences, we will describe the curricular internship developed during the 2021-2022 academic year. The institution chosen was the Exploratório - Centro de Ciência Viva de Coimbra. Thus, we will discover more about this important science center, as well as the activities that take place there. We will address the importance of universal accessibility in these contexts, particularly for people with visual impairments. We will also refer, in greater detail, to the goals, stages and challenges of implementing my internship project, which aimed to contribute to improve the accessibility and inclusiveness of the permanent exhibition of the Exploratório, called “Em forma com a Ciência”..::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: _________________________________________________________________________________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: _________________________________________________________________________________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________ No relatório que se apresenta, com o propósito da obtenção do grau de mestre em Ciências da Educação, vamos dar conta do trabalho que foi desenvolvido ao longo do ano letivo 2021-2022. A instituição escolhida foi o Exploratório - Centro de Ciência Viva de Coimbra. Assim, iremos descobrir mais acerca deste importante centro de ciência, bem como o meu percurso de estágio. Abordaremos a importância da acessibilidade universal nestes contextos, e nomeadamente para públicos com deficiência visual, com recurso a Braille, audiodescrição, entre outras estratégias. Vamos, ainda, referir, com maior detalhe, a ideia, as etapas e os desafios da concretização do meu projeto de estágio, o qual consistiu em tornar a exposição permanente do Exploratório, denominada de “Em forma com a Ciência”, mais acessível e inclusiva.::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: _________________________________________________________________________________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: _________________________________________________________________________________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________ |
Description: | Relatório de Estágio do Mestrado em Ciências da Educação apresentado à Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação | URI: | https://hdl.handle.net/10316/104195 | Rights: | openAccess |
Appears in Collections: | FPCEUC - Teses de Mestrado UC - Dissertações de Mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Tese__Afonso__pag_pdf.pdf | 26.41 MB | Adobe PDF | View/Open |
Page view(s)
87
checked on Oct 16, 2024
Download(s)
83
checked on Oct 16, 2024
Google ScholarTM
Check
This item is licensed under a Creative Commons License