Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316/99721
Title: Casa das Talhas
Authors: Valins, Érika Cappelasso
Orientador: Catarino, Lídia G.
Keywords: Casa das Talhas; Conservação e Restauro; Coimbra; Casa das Talhas; Conservation and Restoration; Coimbra
Issue Date: Sep-2013
Place of publication or event: Coimbra
Abstract: Este relatório é o corolário do estágio supervisionado realizado no Gabinete para o Centro Histórico da Câmara Municipal de Coimbra (GCH), elaborado no âmbito do Mestrado de Conservação e Restauro da Universidade de Coimbra. Tendo como objecto de estudo a Casa das Talhas, imóvel este de grande importância histórica por possuir em seu interior uma grande quantidade de artefactos de cerâmica que remetem a funcionalidade da casa, bem como resquícios do pano muralhado da cidade de Coimbra. Como produto deste estágio, além do relatório descritivo com plantas e cortes de projectos arquitectónicos, apresentamos dois vídeos para uma melhor compreensão do projecto de Conservação e Restauro.
This report is the result of supervised internship conducted at “Gabinete para o Centro Histórico da Câmara Municipal de Coimbra (GCH)”, as partial fulfillment of the requirements for the degree of Master of Conservation and Restoration of the University of Coimbra. Taking as its subject the “Casa das Talhas”, property of great historical importance by having in its interior a lot of ceramics artifacts related with its functionality, as well remnants of the Coimbra´s wall. As a product of this internship, beyond the descriptive report with plans and sections of architectural projects, we present two videos for a better understanding of the Conservation and Restoration´s project
Description: Relatório de Estágio do Mestrado em Conservação e Restauro apresentado ao Departamento de Ciências da Terra da Faculdade de Ciências e Tecnologia da Universidade de Coimbra.
URI: https://hdl.handle.net/10316/99721
Rights: openAccess
Appears in Collections:FCTUC Ciências da Terra - Teses de Mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Relatorio de estagio_Erika Valins.pdf8.86 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

126
checked on Apr 16, 2024

Download(s)

35
checked on Apr 16, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.