Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316/97349
Title: WebRTC as a Service
Authors: Martins, Pedro Henrique Lopes
Orientador: Bento, Carlos Manuel Robalo Lisboa
Leitão, Tiago Lopes
Keywords: communication; gateway; SDK; SIP; WebRTC; comunicação; gateway; SDK; SIP; WebRTC
Issue Date: 1-Sep-2016
Place of publication or event: Coimbra
Abstract: Nowadays, with the constant evolution of the mobile devices market, the market of communication services started to grow and the traditional telecommunications services started to lose clients. The new services take profit of the advantages offered by the communication via internet (reduced latency and increased quality due to larger bandwidth), offering a service that is better than the traditional communication services. Many of these services only allow communication with clients using the same service, which may reduce their interest, and to create new product it’s necessary to build specialized infrastructures capable of dealing with clients’ communications, which increases the complexity in the development and maintenance of communication services. WebRTC is a growing technology that is being adopted by many new and existing communication solutions. This technology brings real-time communication capabilities between browsers and without the need of plugins, acting as a compatibility layer for communication services and reducing the complexity in the development and maintenance of communication services. WIT Software owns a solution that makes use of WebRTC to allow to create communication applications and services: WIT WebRTC Gateway and an SDK. This gateway provides all necessary functionalities to communicate via WebRTC and easily integrates with clients’ communication infrastructures, allowing intercommunication between traditional telecom services and WebRTC peers. The goal of this project is to create a proof of concept of a solution that speeds up the distribution and commercialization of the provided gateway service, by creating a platform where clients can subscribe the service and download the SDK, and by providing multiple instances of the gateway that clients can access so they can build communication solutions. The service should allow clients to download the SDK with the configuration from their own SIP servers, and to generate access keys.
Atualmente, com a constante evolução do mercado de dispositivos móveis, o mercado dos serviços de comunicação começou a crescer e os tradicionais serviços de comunicação começaram a perder clientes. Os novos serviços aproveitam as vantagens da comunicação pela internet, oferecendo assim um serviço melhor que os serviços de telecomunicação. Muitos de destes serviços apenas permitem a comunicação com clientes que usem o mesmo serviço, o que pode reduzir o ser interesse, e para criar um novo produto é necessário criar preparar infraestruturas próprias para lidar com a comunicação dos clientes, o que aumenta a complexidade do desenvolvimento e manutenção de soluções de comunicação. O WebRTC é uma tecnologia em crescimento que tem vindo a ser cada vez mais utilizada no desenvolvimento de novas soluções e que tem vindo a ser integrada nas soluções existentes. Esta visa trazer capacidade de comunicação em tempo real para os browsers e sem a necessidade de instalar plugins, atuando como uma camada de compatibilidade entre os serviços de comunicação, reduzindo a complexidade do desenvolvimento e migração de soluções de comunicação. A WIT Software disponibiliza uma solução que faz uso do WebRTC para facilitar o desenvolvimento de aplicações e serviços de comunicação: a WIT WebRTC Gateway e um SDK. Esta gateway disponibiliza todas as funcionalidades necessárias para comunicar por WebRTC e integra-se facilmente nas infraestruturas de comunicação dos clientes, permitindo a intercomunicação entre serviços de telecomunicação tradicionais e utilizadores WebRTC. O objetivo deste projeto é a criação de uma prova de conceito de uma solução que agilize a distribuição e comercialização da WIT WebRTC Gateway, disponibilizando uma plataforma onde os clientes podem subscrever o serviço e descarregar o SDK, e disponibilizando múltiplas instâncias da gateway às quais os clientes subscritores do serviço têm acesso para criar soluções de comunicação. O serviço deve permitir aos clientes descarregar o SDK configurado com a definições do servidor SIP dos cliente, e gerar chaves de acesso às gateways.
Description: Relatório de Estágio do Mestrado em Engenharia Informática apresentado à Faculdade de Ciências e Tecnologia da Universidade de Coimbra.
URI: https://hdl.handle.net/10316/97349
Rights: embargoedAccess
Appears in Collections:FCTUC Eng.Informática - Teses de Mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat
2010145931_Pedro_Martins.pdf1.2 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.