Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10316/97187
Title: | Criação da identidade visual e dos interfaces com o utilizador | Other Titles: | Para um sistema multiplataforma nas áreas da produtividade e da mobilidade | Authors: | Santos, Bruno Filipe Fonseca | Orientador: | Bicker, João Cabral, Bruno Miguel Brás |
Keywords: | Identidade visual; Landing pages; Plataforma web; Aplicação móvel; User experience design; User interface design; Guia de estilos; Visual identity; Landing pages; Web platform; Mobile app; User Experience Design; User Interface Design; Style guides | Issue Date: | Sep-2016 | metadata.degois.publication.location: | Coimbra | Abstract: | O presente trabalho explora a criação de identidades visuais e de interfaces, em particular as landing pages, as plataformas web e as aplicações móvel, num contexto de multiplataforma relativo às áreas da produtividade e da mobilidade.
O trabalho integra essencialmente duas partes, uma teórica e uma prática. Na primeira procedeu-se à apresentação do estado da arte com base na revisão bibliográfica. Na segunda, desenvolveu-se a componente prática, onde é criada, em primeira instância, uma identidade visual e uma landing page para a startup Sentilant. Adicionalmente, criaram-se as identidades visuais e as landing pages para os seus produtos: o Drivian e o DrivianTasks. No caso deste último, desenvolveram-se também: as interfaces para a plataforma web e para a aplicação móvel; e o guia de estilos, que define todas as regras acerca da utilização dos elementos gráficos criados para o DrivianTasks.
Para o desenvolvimento deste trabalho, recorreu-se à análise da empresa e dos seus produtos, assim como aos respetivos concorrentes, tendo-se conseguido definir uma linguagem gráfica adequada às multiplataformas, como forma de realizar um trabalho sólido, consistente e coerente, que respondesse às necessidades, objetivos e expetativas da Sentilant. The present text explores the creation of visual identities and interfaces, with an emphasis on landing pages, web platforms and mobile applications, in a multi-platform context relative to the areas of productivity and mobility. The process consisted essentially of two parts, a theoretical and a practical one. In the former, we commence by presenting a state of art based on revisions of bibliographic references. In the later, a practical component was developed, in what began as a visual identity system and landing page for the startup company Sentilant. Additionally, further visual identities and landing pages where created for two of the companies products: Drivian and DrivianTasks. In the laters case, interfaces for a web platform and mobile application, as well as a style guide, containing usage rules for all its graphical elements, where also developed. In developing this project, an extensive analysis of the company and its products was conducted, including its respective competitors. All in order to define a graphical language adequate to its multi-platform philosophy, and to present a solid, consistent and coherent solution, capable of fulfilling Sentiment’s needs, objectives and expectations. |
Description: | Dissertação de Mestrado em Design e Multimédia apresentada à Faculdade de Ciências e Tecnologia da Universidade de Coimbra. | URI: | https://hdl.handle.net/10316/97187 | Rights: | embargoedAccess |
Appears in Collections: | UC - Dissertações de Mestrado FCTUC Eng.Informática - Teses de Mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
dissertacao-bruno-santos.pdf | 14.91 MB | Adobe PDF | View/Open |
Page view(s)
214
checked on Nov 6, 2024
Download(s)
61
checked on Nov 6, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.