Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316/96019
Title: Sending service intentions by voice in industrial environments
Other Titles: Envio de intenções de serviço por voz em ambientes industriais
Authors: Barbosa, Raul Filipe Dias
Orientador: Correia, João Nuno Gonçalves Costa Cavaleiro
Cruz, Tiago José dos Santos Martins da
Keywords: Assistentes virtuais; SDN; Politicas; Intentos; Redes; Virtual Assistants; SDN; Policies; Intents; Networks
Issue Date: 15-Sep-2021
Serial title, monograph or event: Sending service intentions by voice in industrial environments
Place of publication or event: Altranportugal, SA
Abstract: Hoje em dia, estamos habituados a utilizar assistentes virtuais em contextos de Smart Home ou para pedir instruções. O potencial que esta tecnologia apresenta tem vindo a crescer dia a dia e como tal, começam a surgir os primeiros passos na aplicação destes assistentes inteligentes em ambientes industriais. O principal objetivo deste trabalho visa o desenvolvimento e implementação de funcionalidades de um assistente virtual em contexto industrial, o que leva à investigação de duas áreas distintas, sistemas de gestão de politicas e assistentes virtuais. A integração destas duas áreas, vai possibilitar ao utilizador exprimir a sua intenção sobre o assistente virtual, de modo a que este, recorrendo a sistemas de gestão de politicas, consiga implementar o pedido na rede. Para que toda esta lógica seja implementada com sucesso, foi necessário definir, de forma correcta e concisa, todos os possíveis estados que um intento pode alcançar assim como a sua estrutura, de forma a evitar inconsistências no sistema. Para comprovar o funcionamento deste sistema, no final, é apresentado um caso de uso sobre a criação de um serviço, onde o utilizador recorrendo ao assistente virtual, consegue negociar o nome do serviço, decidir quem acede ao mesmo, controlar o acesso à Internet e por ultimo, definir a sua performance. Uma vez que o conhecimento especifico em redes não é de conhecimento geral, esta tecnologia veio trazer facilitismos ao utilizador, permitindo orquestrar a rede através de comandos por voz.
Nowadays, we are used to using virtual voice assistants in Smart Home contexts or to ask for instructions. However, the potential that this technology presents has been growing day by day, and as such, the first steps in applying these intelligent assistants in industrial environments are beginning to emerge. Therefore, the main objective of this work is to develop and implement the functionalities of a virtual voice assistant in an industrial context, which leads to the investigation of two distinct areas, policy management systems and voice virtual assistants. The integration of the policy management and virtual voice assistants areas will allow the user to express its intention on the virtual assistant so that it interprets the request and, using the policy management systems, can implement this request on the network. For all this logic to be successfully implemented, it was necessary to define, correctly and concisely, all the possible states that intent can reach and its structure to avoid inconsistencies in the system. To prove the functioning of this system, at the end, a use case is presented about the creation of a service, where the user, using the virtual voice assistants, can negotiate the name of the service, decide who can access it, control the access to the Internet and, finally, define its performance. Once the specific knowledge about networks is not general knowledge, this technology eases the user, allowing them to orchestrate the network through voice commands.
Description: Dissertação de Mestrado em Engenharia Informática apresentada à Faculdade de Ciências e Tecnologia
URI: https://hdl.handle.net/10316/96019
Rights: embargoedAccess
Appears in Collections:UC - Dissertações de Mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat
TESE_Final_.pdf2.61 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

58
checked on Jul 16, 2024

Download(s)

32
checked on Jul 16, 2024

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons