Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316/94717
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorCoelho, Arnaldo Fernandes Matos-
dc.contributor.authorMa, Haozhe-
dc.date.accessioned2021-04-30T22:04:56Z-
dc.date.available2021-04-30T22:04:56Z-
dc.date.issued2020-11-06-
dc.date.submitted2021-04-30-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10316/94717-
dc.descriptionDissertação de Mestrado em Marketing apresentada à Faculdade de Economia-
dc.description.abstractThe main purpose of this study is exploring the factors which will influence luxury consumption tendency among both Chinese and Portuguese consumers. The objective is comparing the differences between Chinese and Portuguese consumers among the variables which are social influence, conspicuous consumption, brand image, luxury consumption tendency, life satisfaction, luxury spending and urge to buy.The main research objective of this research is to clarify the impact of the independent variables on luxury consumption tendency. The independent variables include social influence, conspicuous consumption and brand image. The core-variable of this research is luxury consumption tendency. Meanwhile, this research will explore whether conspicuous consumption has an impact on life satisfaction, luxury spending and urge to buy. Then it will be explored whether luxury consumption tendency has an impact on life satisfaction, luxury spending and urge to buy and whether brand image has an impact on luxury spending and urge to buy. Furthermore, this research will verify the relationship between life satisfactions and urge to buy, clarify the relationship between life satisfaction and luxury spending and the relationship between luxury spending and urge to buy.The author selects 3 independent variables which are based on literature review to examine hypothesize. Furthermore, the research model is also developed by literature review. In this study, 380 respondents from China and 403 respondents from Portugal were tested by both online questionnaires and paper questionnaires. The data were tested by Amos and SPSS software.The results indicate that factors that have a significant impact on luxury product tendency include social influence, conspicuous consumption and brand image. Meanwhile, luxury consumption tendency is related with life satisfaction, luxury spending and urge to buy. Furthermore, life satisfaction will influence on urge to buy. Furthermore, the country difference will also lead different in conspicuous consumption and luxury spending.eng
dc.description.abstractO objetivo principal deste estudo é explorar os fatores que irão influenciar as tendências do consumo de luxo entre os consumidores chineses e portugueses. Pretendemos comparar as diferenças entre os consumidores chineses e portugueses usando as variáveis influência social, consumo conspícuo, imagem de marca, tendência para o consumo de luxo, satisfação com a vida, gastos de luxo e vontade de comprar.O objetivo principal desta pesquisa é esclarecer o impacto das variáveis independentes na tendência de consumo de luxo. As variáveis independentes incluem influência social, consumo conspícuo e imagem da marca. A variável central desta pesquisa é a tendência ao consumo de luxo. Enquanto isso, esta pesquisa irá explorar se o consumo conspícuo tem um impacto na satisfação com a vida, nos gastos com luxo e no desejo de comprar. Em seguida, será explorado se a tendência do consumo de luxo tem impacto sobre a satisfação com a vida, os gastos com luxo e o desejo de comprar e se a imagem da marca tem impacto sobre os gastos com luxo e o desejo de comprar. Além disso, esta pesquisa irá verificar a relação entre a satisfação com a vida e a vontade de comprar, esclarecer a relação entre a satisfação com a vida e os gastos com luxo e a relação entre os gastos com luxo e a vontade de comprar.O autor seleciona 3 variáveis independentes que são baseadas na revisão da literatura para examinar a hipótese. Além disso, o modelo de pesquisa também é desenvolvido por meio de revisão da literatura. Neste estudo, 380 respondentes da China e 403 respondentes de Portugal foram testados por questionários online e questionários em papel. Os dados foram testados pelos softwares Amos e SPSS.Os resultados indicam que os fatores que têm impacto significativo na tendência dos produtos de luxo incluem influência social, consumo conspícuo e imagem da marca. Enquanto isso, a tendência do consumo de luxo está relacionada à satisfação com a vida, gastos com luxo e desejo de comprar. Além disso, a satisfação com a vida influencia o desejo de comprar. Além disso, a diferença de país também levará diferentes em consumo conspícuo e gastos de luxo.por
dc.language.isoeng-
dc.rightsopenAccess-
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/-
dc.subjectTendência de consumo de luxopor
dc.subjectConsumidores portugueses e chinesespor
dc.subjectSatisfação de vidapor
dc.subjectConsumo conspícuopor
dc.subjectDesejo de comprarpor
dc.subjectLuxury Consumption Tendencyeng
dc.subjectPortuguese and Chinese Consumerseng
dc.subjectLife Satisfactioneng
dc.subjectConspicuous Consumptioneng
dc.subjectUrge to Buyeng
dc.titleA Study Exploring and Comparing Luxury Consumption Tendency between Chinese and Portuguese Consumers.eng
dc.title.alternativeA propensão ao consumo de luxo: comparando consumidores chineses e Portuguesespor
dc.typemasterThesis-
degois.publication.locationFaculdade de Economia da Universidade de Coimbra-
degois.publication.titleA Study Exploring and Comparing Luxury Consumption Tendency between Chinese and Portuguese Consumers.eng
dc.peerreviewedyes-
dc.identifier.tid202709256-
thesis.degree.disciplineMarketing-
thesis.degree.grantorUniversidade de Coimbra-
thesis.degree.level1-
thesis.degree.nameMestrado em Marketing-
uc.degree.grantorUnitFaculdade de Economia-
uc.degree.grantorID0500-
uc.contributor.authorMa, Haozhe::0000-0002-5572-8758-
uc.degree.classification18-
uc.degree.presidentejuriBairrada, Cristela Maia-
uc.degree.elementojuriCoelho, Arnaldo Fernandes Matos-
uc.degree.elementojuriCoelho, Filipe Jorge Fernandes-
uc.contributor.advisorCoelho, Arnaldo Fernandes Matos-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1en-
item.openairetypemasterThesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextCom Texto completo-
crisitem.advisor.researchunitCeBER – Centre for Business and Economics Research-
crisitem.advisor.orcid0000-0003-4345-1349-
Appears in Collections:UC - Dissertações de Mestrado
Files in This Item:
File Description SizeFormat
Haozhe MA master dissertation.pdf1.59 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Page view(s)

108
checked on May 7, 2024

Download(s)

111
checked on May 7, 2024

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons