Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10316/92239
Title: Conceito UI/UX para website
Other Titles: UI/UX concept for website
Authors: Martins, Ana Carolina Correia
Orientador: Coelho, Nuno Miguel Cabral Carreira
Martins, Tiago Filipe dos Santos
Keywords: Design Web; Experiência de Utilização; Gamificação; Interface de Utilizador; Música; Gamification; Music; User Experience; User Interface; Web Design
Issue Date: 11-Nov-2020
Serial title, monograph or event: Conceito UI/UX para website
Place of publication or event: HYP, LDA
Abstract: Este trabalho nasce do projeto de UI/UX e implementação front-end de uma plataforma gamificada para descobrir música através da partilha de conhecimentos musicais entre colegas de trabalho. O Random Jukebox (versão beta) é o produto em questão, tendo sido apresentado e acompanhado em estágio pela HYP, uma empresa tecnológica de desenvolvimento de soluções web e mobile em Coimbra. O desafio de redesign apresenta-se como um problema de como é que uma intervenção a este nível, alinhada com os princípios de Gamificação, conseguirá criar uma melhor experiência de descoberta musical num ambiente propício à socialização. O desenvolvimento deste trabalho contempla uma investigação, um processo iterativo de prototipagem e implementação, em código, de modo a entregar um protótipo funcional.Esta plataforma existe por e para a equipa da HYP, representando o seu espírito de equipa, a sua ambição e a sua paixão por jogos. Assim, o objetivo principal é projetar este espaço web à sua imagem, garantindo que o uso não se revela entediante, mas sim divertido. Para conseguir atingir uma experiência mais “como jogo” do que já o é, enquanto se colocam as necessidades e desejos do utilizador como prioridade.
This work emerges from a UI/UX and front-end implementation project of a gamified platform built for discovering music through the sharing of musical knowledge amongst work colleagues. Random Jukebox (beta version) is the platform that will be approached, having been presented as an internship and followed by HYP: a web and mobile solutions development company from Coimbra. The redesign challenge presents itself as a problem of how an intervention of this level could be aligned with Gamification principles to create a better experience discovering new music in a socially prone environment. The development of this project contemplates research, an iterative process of prototyping and code implementation to deliver a functional prototype.This platform exists because and for HYP’s team, meaning to represent their team spirit, their will, and passion for games. Therefore, the ultimate goal is to design this web space in their image, making sure that the use isn’t at all tiring but rather fun. Striving to achieve an experience more game-like then it already is, while always putting the user’s needs and preferences first.
Description: Dissertação de Mestrado em Design e Multimédia apresentada à Faculdade de Ciências e Tecnologia
URI: http://hdl.handle.net/10316/92239
Rights: embargoedAccess
Appears in Collections:UC - Dissertações de Mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat Login
dissertação_AnaCMartins_2015235984_mdm.pdf52.81 MBAdobe PDFEmbargo Access    Request a copy
Show full item record

Page view(s)

25
checked on Jan 14, 2021

Download(s)

4
checked on Jan 14, 2021

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons