Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316/92215
Title: Integração de Conteúdos VR em Website para Biblioteca
Other Titles: Integration of VR Content on Library Website
Authors: Costa, António Domingos Miguel da
Orientador: Cardoso, Jorge C. S.
Carvalho, Pedro Filipe Martins
Keywords: Realidade Virtual; Visita interativa em 360o,; Web design; Virtual Reality; Interactive 360o Tour; Web design
Issue Date: 18-Sep-2020
Serial title, monograph or event: Integração de Conteúdos VR em Website para Biblioteca
Place of publication or event: DEI-FCTUC
Abstract: This dissertation, in the areas of web design and interaction design, focuses on exploring possibilities of integrating virtual reality into websites for Libraries, using the current Polo II Library of the University of Coimbra as a case study. This report discusses the theoretical concepts of virtual reality; describes a purpose of incorporating virtual reality into the web; presents tools and hardware used in VR and analyses applications that present virtual reality developed previously, which relate to the project. In addition, it describes the analysis made on the current platform of the Polo II Library; it presents the focus of the project that consisted of redesigning the platform creating a more modern graphic identity and adding interactive and immersive visit functionality in 360o. This dissertation describes the process of dedesign and implementation of the library website re-design prototype, as well as the results of the usability assessment carried out. With this prototype we conclude that the addition of VR content on the library website is possible, with some effort, resulting in an alternative way to experience the physical space of the library. .
Esta dissertação, inserida nas áreas de web design e design de interação, tem como foco explorar possibilidades de integrar conteúdos de realidade virtual em websites para Bibliotecas, usando a atual Biblioteca do Polo II da Universidade de Coimbra como caso de estudo. Este relatório aborda os conceitos teóricos da realidade virtual; descreve a finalidade de incorporar realidade virtual na web; apresenta ferramentas e hardwares, utilizados na RV e analisa aplicações que apresentam realidade virtual desenvolvidas anteriormente, que se relacionam com o projeto. Além de abordar sobre os temas mencionados, descreve a análise feita sobre a atual plataforma da Biblioteca do Polo II; apresenta o foco do projeto que consiste redesenhar a plataforma existente tornando a identidade gráfica mais moderna e acrescentar a funcionalidade de visita interativa e imersiva em 360o. Esta dissertação descreve o processo de design e implementação do protótipo do re-design do website da biblioteca, assim como os resultados da avaliação de usabilidade efetuada. Com este protótipo concluímos que a adição de conteúdos de RV no website da biblioteca é possível, com algum esforço, resultando numa forma alternativa de experienciar o espaço físico da biblioteca.. .
Description: Dissertação de Mestrado em Design e Multimédia apresentada à Faculdade de Ciências e Tecnologia
URI: https://hdl.handle.net/10316/92215
Rights: openAccess
Appears in Collections:UC - Dissertações de Mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat
2018228440_Antonio da Costa.pdf10.28 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

132
checked on Apr 17, 2024

Download(s)

229
checked on Apr 17, 2024

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons