Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10316/92212
Title: Plataforma de Inbound Marketing
Other Titles: Inbound Marketing Platform
Authors: Grifo, Bruno Manuel Leitão
Orientador: Furtado, Pedro Nuno San-Bento
Keywords: Inbound Maketing; Aplicação web; Campanhas de Marketing; Otimização de Campanhas; Leads; Inbound Maketing; Web Application; Marketing Campaigns; Campaign Optimization; Leads
Issue Date: 4-Nov-2020
Serial title, monograph or event: Plataforma de Inbound Marketing
Place of publication or event: Dascat Software, Lda.
Abstract: Atualmente vivemos num mundo altamente consumidor de conteúdos digitais e neste sentido há uma necessidade por parte das empresas de adaptarem técnicas de marketing digital. O inbound marketing, ao contrário do marketing tradicional em que as empresas se fazem chegar ao público, é um conjunto de técnicas e abordagens que fazem o público chegar às empresas de forma livre. Nos dias de hoje ninguém quer ser interrompido por anúncios e quem procura por soluções online tem de ser convencido rapidamente. Por outras palavras, é necessário proporcionar conteúdo que tenha valor para o público alvo.Durante o estágio foi desenvolvida uma ferramenta que permite às empresas criar campanhas e gerar leads, seguindo estratégias de inbound marketing. O 10.Quest é uma plataforma de Inbound Marketing, que irá ser desenvolvida, comercializada e utilizada pela 10.Digital, que permite criar e publicar vários tipos de campanhas para gerar leads, podendo estas campanhas ser questionários de personalidade, concursos e/ou formações. Estas leads, inicialmente são apenas visitantes/pessoas interessadas que irão tornar-se potenciais clientes (i. e. neste ponto estes visitantes tornam-se leads, que são potenciais clientes de quem a empresa tem dados pessoais) através da participação em campanhas e idealmente tornarem-se em clientes/consumidores. Os dados recolhidos através das campanhas são tratados e representados através de relatórios, que ajudam os utilizadores da plataforma a gerar leads e criar perfis de personalidade, perceber tendências de mercado e otimizar novas outras campanhas.
Currently, we live in a world that is highly consumer of digital content and in this sense there is a need on the part of companies to adapt digital marketing techniques. Unlike traditional marketing in which companies try to reach the public, Inbound marketing is a set of techniques and approaches that make the public reach companies freely. Nowadays nobody wants to be interrupted by advertisements and anyone looking for solutions online has to be convinced very quickly. In other words, it is necessary to provide content that is valuable for the target audience.During this internship, a tool that allows companies to create campaigns and generate leads was developed, following inbound marketing strategies.10.quest is an Inbound Marketing platform, which will be developed, marketed and used by 10.digital, which allows you to create and publish different types of campaigns to generate leads, and these campaigns can be personality quizzes, contests and/or trainings. Those leads, which in the beginning are only visitors/interested people will become potencial costumers (i. e. at this point they become leads which are potencial costumers whom we have personal data) by participating in the campaigns and ideally they become costumers/consumers. The data collected by the campaigns, is processed by the system and represented through interactive reports that helps the platform users to generate leads and create personality profiles, understanding market trends and optimize other new campaigns.
Description: Dissertação de Mestrado em Engenharia Informática apresentada à Faculdade de Ciências e Tecnologia
URI: http://hdl.handle.net/10316/92212
Rights: openAccess
Appears in Collections:UC - Dissertações de Mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat
BrunoGrifo_Dissertação_Final.pdf62.67 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

5
checked on Jan 14, 2021

Download(s)

5
checked on Jan 14, 2021

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons