Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10316/89288
Title: | A ausência: o material da memória | Other Titles: | Absence: the material of memory | Authors: | Vecchi, Roberto | Issue Date: | 7-Mar-2020 | Publisher: | Memoirs, CES | Project: | info:eu-repo/grantAgreement/EC/H2020/648624/EU | Serial title, monograph or event: | Memoirs Newsletter | Issue: | 91 | Place of publication or event: | Coimbra | Abstract: | A exposição retrospetiva de Christian Boltanski no Centre Pompidou em Paris, Faire son temps (até 16 de Março), não representa só um tributo a um dos maiores artistas franceses contemporâneos que tem refundado e disseminado a “arte da memória”, através de gestos salvíficos impressionantes. Esta exposição articula-se também como uma espécie de biografia (“falsa”, como o artista a define) por obras, organizada na galeria do último andar que reúne uma pluralidade de objetos (fotografias, montagens, pinturas, materialidades várias, etc.). | Description: | MEMOIRS - Children of Empires and European Postmemories (648624) | URI: | https://hdl.handle.net/10316/89288 | ISSN: | 2184-2566 | Rights: | openAccess |
Appears in Collections: | I&D CES - Memoirs Newsletter |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
MEMOIRS_newsletter_91_RV_pt.pdf | 467.98 kB | Adobe PDF | View/Open | |
MEMOIRS_newsletter_91_RV_en.pdf | 463.03 kB | Adobe PDF | View/Open |
Google ScholarTM
Check
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.