Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10316/89288
Title: | A ausência: o material da memória | Other Titles: | Absence: the material of memory | Authors: | Vecchi, Roberto | Issue Date: | 7-Mar-2020 | Publisher: | Memoirs, CES | Project: | info:eu-repo/grantAgreement/EC/H2020/648624/EU | Serial title, monograph or event: | Memoirs Newsletter | Issue: | 91 | Place of publication or event: | Coimbra | Abstract: | A exposição retrospetiva de Christian Boltanski no Centre Pompidou em Paris, Faire son temps (até 16 de Março), não representa só um tributo a um dos maiores artistas franceses contemporâneos que tem refundado e disseminado a “arte da memória”, através de gestos salvíficos impressionantes. Esta exposição articula-se também como uma espécie de biografia (“falsa”, como o artista a define) por obras, organizada na galeria do último andar que reúne uma pluralidade de objetos (fotografias, montagens, pinturas, materialidades várias, etc.). | Description: | MEMOIRS - Children of Empires and European Postmemories (648624) | URI: | https://hdl.handle.net/10316/89288 | ISSN: | 2184-2566 | Rights: | openAccess |
Appears in Collections: | I&D CES - Memoirs Newsletter |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
MEMOIRS_newsletter_91_RV_pt.pdf | 467.98 kB | Adobe PDF | View/Open | |
MEMOIRS_newsletter_91_RV_en.pdf | 463.03 kB | Adobe PDF | View/Open |
Page view(s)
183
checked on Oct 8, 2024
Download(s)
149
checked on Oct 8, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.