Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316/88662
Title: O impacto da informação jornalística no mercado acionista
Other Titles: The impact of journalistic information in the shareholder market
Authors: Figueira, João 
Mota, Margarida
Issue Date: 12-Jun-2019
Publisher: Imprensa da Universidade de Coimbra
Journal: Mediapolis 
Serial title, monograph or event: Mediapolis
Issue: 8
Abstract: O presente artigo visa perceber se a informação jornalística da imprensa generalista online sobre as sociedades anónimas desportivas dos três principais clubes portugueses — Benfica, Porto e Sporting — influencia o seu comportamento em bolsa. Para tal, aplicamos o conceito de valor-notícia de Galtung & Ruge (1969) na seleção das matérias noticiosas, para depois observar se após as respetivas publicações são visíveis reações no mercado financeiro daquelas sociedades e quais, segundo a metodologia introduzida por Fama et al (1969).
This article aims to understand if the press information of the online general press about the Public Limited Sports Companies of the three main portuguese clubs - Benfica, Oporto and Sporting - influences its behavior in the stock exchange. For this we apply the concept of news value of Galtung & Ruge (1969) in the selection of news materials, and then observe if after their publications are visible reactions in the financial market of those societies and which, according to the methodology introduced by Fama et al (1969).
URI: https://hdl.handle.net/10316/88662
ISSN: 2183-6019
1645-5681
Rights: openAccess
Appears in Collections:FLUC Secção de Comunicação - Artigos em Revistas Nacionais
I&D CEIS20 - Artigos em Revistas Nacionais

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