Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10316/88637
Title: | O ensino do jornalismo em tempos de mudança ou como a Universidade deve suplantar o Super-Homem | Other Titles: | Journalism teaching in times of change or how must the University supplant the Superman | Authors: | Figueira, João | Issue Date: | 1-Mar-2018 | Publisher: | Imprensa da Universidade de Coimbra | Journal: | Mediapolis | Serial title, monograph or event: | Mediapolis | Issue: | 3 | Abstract: | O presente artigo parte dos contextos em que o jornalismo é hoje exercido, com os seus dilemas e ambiguidades, para problematizar o ensino de uma prática profissional em mudança e em erosão. Como ensinar e credibilizar o ensino do jornalismo, se o seu exercício é tão fugidio? A resposta que aqui se procura dar vai no sentido de defender o papel da Universidade como referência na prática do jornalismo. This article aims to understand the contexts in which journalism is exercised nowadays, with their dilemmas and ambiguities, with the purpose of questioning the teaching of a professional practice which faces a changing and erosion process. How must we teach and make the journalism teaching into a credible and relevant university discipline, when its professional pratice is so problematic and elusive? The answer we are looking for is in order to defend the role of the University as a reference and enlighten the practice of journalism. |
URI: | https://hdl.handle.net/10316/88637 | ISSN: | 2183-6019 1645-5681 |
Rights: | openAccess |
Appears in Collections: | FLUC Secção de Comunicação - Artigos em Revistas Nacionais I&D CEIS20 - Artigos em Revistas Nacionais |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
5332-Texto do Artigo-28580-1-10-20191210.pdf | n/a | 430.56 kB | Adobe PDF | View/Open |
Page view(s)
220
checked on Oct 8, 2024
Download(s)
116
checked on Oct 8, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.