Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10316/86212
Title: Concepção de Experiência de Serviço de Jogos Ubíquos
Other Titles: Service Experience Conception of Pervasive Games
Authors: Borges, Sara 
Orientador: Boavida, Ana Madalena de Sousa Vasconcelos Matos
Craveirinha, Rui Alexandre Neves
Keywords: Jogo Ubíquo; Realidade Aumentada; Identidade Visual; Design Interactivo; Design de Serviços; Pervasive Game; Augmented Reality; Visual Identity; Interactive Design; Service Design
Issue Date: 7-Sep-2018
Serial title, monograph or event: Concepção de Experiência de Serviço de Jogos Ubíquos
Place of publication or event: FCTUC
Abstract: Esta dissertação propõe a concepção de uma plataforma online para criar e jogar jogos ubíquos. Foi feito o redesign de uma app já existente, desenvolvida por um aluno do Mestrado em Engenharia Informática da Universidade de Coimbra. Foi praticado o processo de design de interacção com vista a desenvolver a identidade visual, o design do site e um protótipo interactivo da app móvel. Nesta dissertação será apresentado o projecto original e será feita uma reflexão sobre temas relacionados e uma análise de projectos e jogos relacionados, serão também abordados termos como a realidade aumentada, o design interactivo e de serviços e a identidade visual. Como produto final foi criado um protótipo visual da interface do website e da aplicação e um protótipo interactivo da aplicação. O design da interface foi desenvolvido no Illustrator e o protótipo da aplicação foi desenvolvido no Dreamweaver, as linguagens utilizadas foram o Html, css e javascript. Nos testes de usabilidade foram encontrados vários problemas mas foram melhorados e ultrapassados. O protótipo final cumpre os objectivos a que se propôs.
This dissertation proposes the design of an online platform to create and play pervasive games. The redesign of an existing app was developed, the first app was developed by a student of the Master in Computer Engineering of the University of Coimbra. The interaction design process was practiced to develop visual identity, website design, and an interactive prototype of the mobile app. In this dissertation will be presented the original project and will be made a reflection on related topics and an analysis of related projects and games, terms such as augmented reality, interactive design, services design and visual identity will also be aproached. As a final product a visual prototype of the website and application interface and an interactive prototype of the application was created. The interface design was developed in Illustrator and the prototype of the application was developed in Dreamweaver, the languages ​​used were Html, CSS and JavaScript. In the tests of usability several problems were found but they were improved and solved. The final prototype satisfy the objectives it has set itself.
Description: Dissertação de Mestrado em Design e Multimédia apresentada à Faculdade de Ciências e Tecnologia
URI: http://hdl.handle.net/10316/86212
Rights: closedAccess
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