Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316/85620
Title: Entrepreneurship in higher education: The role of incentives and the impact of academies on the motivations to undertake and entrepreneurial potential of students
Other Titles: Empreendedorismo no ensino superior: o papel dos incentivos e o impacto das academias nas Motivações e Potencial empreendedor dos estudantes.
Authors: Eghteda, Samuel Nejati 
Orientador: Carvalho, Carla Maria Santos
Mónico, Lisete Santos Mendes
Parreira, Pedro Miguel Santos Dinis
Keywords: Empreendedorismo; Academias; Motivações; Potencial; Incentivos; Entrepreneurship; Academies; Motivations; Potential; Incentives
Issue Date: 28-Feb-2018
Serial title, monograph or event: Entrepreneurship in higher education: The role of incentives and the impact of academies on the motivations to undertake and entrepreneurial potential of students
Place of publication or event: Coimbra
Abstract: O empreendedorismo é um dos contribuidores para a melhoria do status quo econômico. Na verdade, ele pode gerar não só lucro, mas também criar empregos, beneficiando assim o crescimento económico. O papel das Academias tem sido cada vez mais enfatizado na promoção e educação do empreendedorismo entre os seus alunos, visando não só criar e divulgar o conhecimento, mas também educar e facilitar meios e estratégias. Desta forma, as Academias não só devem preparar e treinar os alunos para encontrarem trabalho, mas também capacitá-los com as habilidades e conhecimentos que permitirão a criação de empregos. O presente estudo tem como objetivo principal explorar a percepção dos alunos sobre o nível de empreendedorismo presente nas suas academias, bem como compreender a relação entre a percepção do nível de empreendedorismo das academias e as motivações e potencial empreendedor dos alunos. Como objetivos secundários, visamos explorar: as relações entre as variáveis ​​das motivações empreendedoras e o potencial empreendedor; O papel dos incentivos nas academias, e se estes são percebidos pelos alunos e como eles influenciam a motivação dos alunos para realizar. Foi recolhida uma amostra de 966 indivíduos. Para medir as variáveis, utilizamos a escala HEInnovate Self-Assesment, uma escala de motivações pessoais e facilitadores do empreendedorismo com base na Society for Associated Researchers on International Entrepreneurship (SARIE), uma versão adaptada do Carland Entrepreneurship Index e uma escala de incentivos para o empreendedorismo baseada no trabalho da mesma Sociedade acima referida. Foi descoberto neste estudo que os alunos percebem que suas universidades são moderadamente empreendedoras e que o nível de atividade empresarial nas academias influencia as motivações de aprendizagem e desenvolvimento. Além disso, o estudo concluiu que a motivação influencia o fator pensamento/sentimento no potencial empreendedor e que os incentivos financeiros/governamentais e educacionais/de consultoria influenciam consideravelmente as motivações de educação e desenvolvimento.
Entrepreneurship is one of the contributors to the improvement of the economic status quo. In fact, it can generate not only profit but also create jobs, thus benefiting economic growth. The role of the Academies has been increasingly emphasized in the promotion and education of entrepreneurship among their students, aiming not only to create and disseminate knowledge, but also to educate and facilitate means and strategies to undertake. In this way, the Academies should not only prepare and train students to find work, but also equip them with the skills and knowledge that will enable the creation of jobs. The present study has as its main objective the exploration of the students' perception of the level of entrepreneurship present in their academies, as well as to understand the relation between the perception of the level of entrepreneurship of the academies and the motivations to undertake and the entrepreneurial potential of the students. As secondary objectives, we will aim to explore: the relationships between the variables of the motivations to undertake and entrepreneurial potential; the role of incentives/supports in the academies, and if these are perceived by the students and how they influence the motivation of students to undertake.A sample of 966 subjects was collected. In order to measure the variables, we used the HEInnovate Self-Assesment scale, a scale of personal motivations and facilitators of entrepreneurship based on the Society for Associated Researchers on International Entrepreneurship (SARIE), an adapted version of the Carland Entrepreneurship Index and an Incentive Scale for Work-Based Entrepreneurship of the same Society referred to above. It was discovered in this study that the students perceive their universities as being moderately entrepreneurial and that the level of entrepreneurial activity in academies influences learning and development motivations. Furthermore, the study concluded that motivation influences the thinking/feeling factor in entrepreneurial potential and that financial/governmental and educational/consulting incentives influence leraning and development motivations considerably.
Description: Dissertação de Mestrado Integrado em Psicologia apresentada à Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação
URI: https://hdl.handle.net/10316/85620
Rights: openAccess
Appears in Collections:FPCEUC - Teses de Mestrado
UC - Dissertações de Mestrado

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