Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10316/82913
Title: Identidade visual, interface gráfica e materiais de divulgação para aplicação mobile Legattus
Other Titles: Visual identity, graphic interface and promotional materials for Legattus mobile application
Authors: Silva, Pedro Nuno Parreira e 
Orientador: Bicker, João Manuel Frade Belo
Keywords: comunicação; design interface; design interação; prototipagem; testes de usabilidade; communication; interface design; interaction design; prototyping; usability test
Issue Date: 13-Jul-2017
Serial title, monograph or event: Identidade visual, interface gráfica e materiais de divulgação para aplicação mobile Legattus
Place of publication or event: MedicineOne, Life Sciences Computing S.A.
Abstract: This dissertation consists in concepting the visual identity, graphical interface and the necessary divulging materials needed to launch a family of applications for mobile devices.That family, Legattus, constituted by three applications, is a product of MedicineOne, Life Sciences Computing, S.A. The Legattus family, geared towards the Health Area, intends to shorten the gap and improve the communication between patients and health care professionals. This measure has, as a goal, to obtain better performance by the health professionals as well as increase the satisfaction levels of the patients, relative to their care and treatment.The way to reach those goals through the Legattus applications is, in majority, by developing an adequate graphical interface, adapted for its environment of use and target audience. On a first accession, the study of theoretical concepts and work methodologies on the areas abridged by the dissertation, such as graphical design, interface design and interactive design, is fundamental to a theoretical contextualization and consequently, an adequate graphical implementation.The practical component of this dissertation involves creating the graphical identity of the application family and analyzing and evaluating the existing graphical interface proposal, in terms of user interface and experience, through usability tests and afterwards, implementing the changes and updates necessary to the improvement of the final product. Lastly, it is proposed the development of the graphical materials used in divulging, such as advertisement videos, training videos, informative posters, manuals, etc. following the company’s marketing strategy proposal. All this process is fazed in a way as to promote a careful and abridged development, focused on the set goals, making use of the qualities of prototyping methods, user tests and usability tests.
Esta dissertação consiste na concepção da identidade visual, interface gráfica e de materiais de divulgação necessários ao lançamento de uma família de aplicações para dispositivos móveis. Essa família, Legattus, constituída por três aplicações, constitui um produto da MedicineOne, Life Sciences Computing S.A. A família Legattus, vocacionada para a área da saúde, pretende aproximar e melhorar a comunicação entre os utentes e a equipa de profissionais de saúde. Esta medida tem como propósito obter melhores desempenhos por parte dos profissionais de saúde bem como aumentar os níveis de satisfação dos utentes relativamente aos seus cuidados e tratamentos. A forma de alcançar esses objectivos através das aplicações Legattus passa por, em grande parte, desenvolver uma interface gráfica pertinente e adequada dado o seu meio de actuação e público alvo. Numa primeira fase, o estudo dos conceitos teóricos e metodologias de trabalho nas áreas englobadas no domínio da dissertação, nomeadamente áreas como design gráfico, design de interface e design de interação, serão fundamentais para uma contextualização teórica e, por conseguinte, uma devida implementação prática.A componente prática desta dissertação passa por elaborar a identidade gráfica da família de aplicações, analisar e avaliar a proposta de interface gráfica existente, a nível de user interface e user experience, através de testes de usabilidade, e posteriormente implementar as alterações e actualizações necessárias ao melhoramento do produto final. Por fim, é proposto desenvolver o material gráfico de divulgação, como vídeos publicitários, vídeos formativos, estacionários informativos, manuais, etc, consoante a estratégia de marketing proposta pela empresa. Todo este processo é faseado de forma a promover um desenvolvimento cuidado e adequado aos objectivos pretendidos, fazendo uso das qualidades de métodos de prototipagem, testes com utilizadores e testes de usabilidade.
Description: Dissertação de Mestrado em Design e Multimédia apresentada à Faculdade de Ciências e Tecnologia
URI: http://hdl.handle.net/10316/82913
Rights: closedAccess
Appears in Collections:UC - Dissertações de Mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat Login
Pedro_Silva_2011147879.pdf17.06 MBAdobe PDF    Request a copy
Show full item record

Page view(s) 50

402
checked on Sep 24, 2020

Download(s) 50

372
checked on Sep 24, 2020

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons