Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316/31806
Title: Parentalidade positiva:temas, contextos e práticas
Authors: Mota, Cristina Maria da Mota Pereira 
Orientador: Ferreira, Joaquim Armando Gomes Alves
Keywords: Parentalidade positiva; Família; Crianças; Educação
Issue Date: 2015
Serial title, monograph or event: Parentalidade positiva:temas, contextos e práticas
Place of publication or event: Coimbra
Abstract: Com o presente relatório científico – profissional pretende-se dar relevância à experiência profissional da Mestranda como Psicóloga. Actualmente a Mestranda é Técnica Superior (Psicologia) no Município de Pombal e exerce a actividade de Psicóloga na Divisão de educação e acão social e no apoio à Comissão de Protecção de Crianças e Jovens de Pombal. O seu percurso profissional destaca-se pela defesa e protecção de grupos em situação de risco, a defesa e protecção dos direitos de crianças, adolescentes, jovens e mulheres. Tendo como finalidade o apoio à família, foi sempre preocupação da Mestranda adquirir conhecimentos relacionados com a formação parental, parentalidade positiva. Nos dias de hoje o desempenho das funções parentais merece as atenções da sociedade que observa os pais na importante tarefa que lhes atribui, a educação dos filhos e o seu desenvolvimento equilibrado. Como forma de melhorar e promover as competências dos pais no exercício das suas funções parentais a mestranda estruturou o Programa “Parentalidade positiva”, de molde a facilitar o seu desempenho neste importante papel
With this scientific - professional report one wants to give relevance to the professional experience of the author as a psychologist. She is currently Senior professional (Psychologist) in the Municipality of Pombal and practices her activity in the Education and Social Action and Support Services in the Committee on Protection of Children and Youth of Pombal. Her career is extensive for defense and protection of at-risk groups, and in the protection of the rights of children, adolescents, youth and women. For purposes of the family support, concern has always been in increasing knowledge related to parental education and positive parenting. Presently parenting functions deserve the attention of society that observes the parents in the important task assigned to them, their children's education and their balanced development. In order to improve and promote parenting skills in the exercise of their parental roles, it is proposed a structured intervention program called "Positive Parenting" in order to facilitate awareness and increase needed competencies in Parents.
Description: Relatório Científico-Profissional do mestrado em Psicologia (Psicologia da Educação, Desenvolvimento e Aconselhamento), apresentada à Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação da Universidade de Coimbra
URI: https://hdl.handle.net/10316/31806
Rights: openAccess
Appears in Collections:UC - Dissertações de Mestrado
FPCEUC - Teses de Mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat
TESE MIP - Cristina Mota.pdf504.62 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s) 1

9,737
checked on Apr 23, 2024

Download(s) 20

1,207
checked on Apr 23, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.