Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316/30318
Title: Relatório de estágio desenvolvido na escola EB 2,3-S Dr. Daniel de Matos junto da turma do 9ºB no ano letivo 2014-2015
Authors: Fernandes, Fábio António Oliveira 
Orientador: Fachada, Miguel
Keywords: Reflexão; Docência; Competências; Pratica Pedagógica; Coordenação Motora; Reflection; Learning; Teaching; Skills; Pedagogical practice; Motor coordination
Issue Date: 2015
Citation: Fernandes, F. (2015). Relatório Final de Estágio Pedagógico. Relatório final de Mestrado em Ensino da Educação Física dos Ensinos Básico e Secundário, Faculdade de Ciências do Desporto e Educação Física da Universidade de Coimbra, Coimbra, Portugal.
Abstract: O Mestrado em Ensino da Educação Física nos Ensino Básico e Secundário da Faculdade de Ciências do Desporto e Educação Física da Universidade de Coimbra, engloba uma componente prática que permite a profissionalização, através do aprofundamento alargado dos conhecimentos de intervenção profissional na área de Educação Física. O presente documento denominado Relatório Final do Estágio Pedagógico, foi produzido com o propósito de descrever todo o processo de aprendizagem realizado ao longo da nossa intervenção pedagógica na Escola Básica 2,3/S Dr. Daniel de Matos - Vila Nova de Poiares, com a turma do 9º B no presente ano letivo. Deste modo, todo este documento contempla um conjunto de tarefas inerentes ao processo de ensino-aprendizagem que permite a organização, realização, avaliação e reflexão de todo o processo pedagógico. O relatório apresenta-se estruturado de acordo com as atividades desenvolvidas, iniciando com o primeiro capítulo, onde refletimos sobre Expectativas e Opções Iniciais em Relação ao Estágio. Seguimos com a Análise Reflexiva da Prática Pedagógica, mais precisamente no que respeita ao Planeamento; Realização e Avaliação. Passamos para a reflexão da Atitude Ético-Profissional, à Justificação das Opções Tomadas, e uma Síntese Conclusiva no âmbito de toda a nossa intervenção pedagógica. Por último e não menos importante, temos o segundo capítulo, referente ao tema problema - A influência das aulas de educação física no âmbito do programa “Toca a Mexer” na Coordenação Motora de crianças com NEE, que iremos tratar mais adiante. Palavras-chave: Reflexão. Docência. Competências. Pratica Pedagógica. Coordenação Motora. Abstract The Master of Education Physical Education in Elementary and Secondary Education of the Faculty of Sport Sciences and Physical Education, University of Coimbra, includes a practical component that enables professional, by deepening broadened the professional intervention of knowledge in Physical Education. This document called Final Report of the Teacher Training, was produced for the purpose of describing the whole process of learning done throughout our educational intervention in Primary School 2.3 / S Dr. Daniel de Matos - Vila Nova de Poiares, with 9th class B in this school year. Thus, throughout this document includes a set of tasks of teaching-learning process that allows the organization, implementation, evaluation and reflection of the entire educational process. The report is structured according to the activities, starting with the first chapter, where we reflect on expectations and Start Options in Relation to Stage. We follow with the Reflective Analysis of Teaching Practice, specifically with regard to planning; Achievement and Assessment. We passed to the reflection of Ethical and Professional Attitude, the justification of the options sockets, and a Conclusive Synthesis under all our pedagogical intervention. Last but not least, we have the second chapter, referring to the theme problem - The influence of physical education classes under the program "Play to Stir"on the Motor Coordination of children with SEN, which we will address later.
The Master of Education Physical Education in Elementary and Secondary Education of the Faculty of Sport Sciences and Physical Education, University of Coimbra, includes a practical component that enables professional, by deepening broadened the professional intervention of knowledge in Physical Education. This document called Final Report of the Teacher Training, was produced for the purpose of describing the whole process of learning done throughout our educational intervention in Primary School 2.3 / S Dr. Daniel de Matos - Vila Nova de Poiares, with 9th class B in this school year. Thus, throughout this document includes a set of tasks of teaching-learning process that allows the organization, implementation, evaluation and reflection of the entire educational process. The report is structured according to the activities, starting with the first chapter, where we reflect on expectations and Start Options in Relation to Stage. We follow with the Reflective Analysis of Teaching Practice, specifically with regard to planning; Achievement and Assessment. We passed to the reflection of Ethical and Professional Attitude, the justification of the options sockets, and a Conclusive Synthesis under all our pedagogical intervention. Last but not least, we have the second chapter, referring to the theme problem - The influence of physical education classes under the program "Play to Stir" on the Motor Coordination of children with SEN, which we will address later.
Description: Relatório de Estágio do Mestrado em Ensino da Educação Física nos Ensinos Básico e Secundário, apresentada à Faculdade de Ciências do Desporto e Educação Física da Universidade de Coimbra
URI: https://hdl.handle.net/10316/30318
Rights: openAccess
Appears in Collections:UC - Dissertações de Mestrado
FCDEF - Teses de Mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Relatório de Estágio- Fábio Fernandes.pdf1.78 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.