Title: A MITIFICAÇÃO DA SEXUALIDADE NOS MÉDIA Análise de Activa e Happy Woman
Other Titles: THE MYTH OF SEXUALITY IN THE MEDIA Analysis of Activa and Happy Woman
Authors: Wichels, Susana 
Keywords: revistas femininas; estereótipos; sexualidade; mitos; género;;woman magazines; stereotypes; sexuality; myths; gender
Issue Date: 19-May-2013
Publisher: COMMUNICATION PAPERS –MEDIA LITERACY & GENDER STUDIES
Series/Report no.: 2
41/53
Abstract: Este artigo pretende verificar como o discurso das revistas femininas vincula a identidade da mulher portuguesa à beleza física e sensual, projeta uma imagem irreal do ideal de vida feminino e mitifica o papel da sexualidade. O corpus selecionado para esta pesquisa, constitui-se por edições da revista Activa e Happy Woman (Happy Woman), sendo o recorte temporal escolhido de Janeiro a Dezembro de 2012. Os magazines escolhidos constituem atualmente as revista femininas mais lida em Portugal, segundo dados recolhidos pelo estudo Bareme Imprensa do grupo Marktest.
This article analyses how the speech of woman magazines relate the identity of the Portuguese women to physical and sexual beauty, project an illusory ideal of feminine life and builds up the myth of sexuality. The corpus selected for this research consists in editions from the magazine Activa and Happy Woman (Happy Woman), published between January and December 2012. The selected magazines are the most read female magazines in Portugal, according to the study Bareme Imprensa from Marktest.
URI: http://hdl.handle.net/10316/27956
ISSN: 2014-6752
Rights: openAccess
Appears in Collections:FLUC Secção de Comunicação - Artigos em Revistas Internacionais

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
CP2013_02_09.pdf7.85 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record
Google ScholarTM
Check
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.