Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316/13458
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSoares, Carmen Isabel Leal-
dc.date.accessioned2010-07-13T08:34:27Z-
dc.date.available2010-07-13T08:34:27Z-
dc.date.issued2008-
dc.identifier.citationÁgora : estudos clássicos em debate. 10 (2008) 9-24en_US
dc.identifier.issn0874-5498-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10316/13458-
dc.description.abstractCom base em episódios que retratam situações formativas de relacionamento entre pais e filhos, busca-se uma avaliação de tópicos essenciais ao tema da educação nas Histórias. O presente estudo assenta na resposta às seguintes questões: os modelos paternos e maternos são sempre diferentes ou convergem em determinados valores e/ou atitudes? O Autor apresenta apenas exempla construtivos ou também ilustra tipos a rejeitar? Os comportamentos têm uma relação directa com a origem cultural dos indivíduos? Ou seja, ser Grego ou Bárbaro determina retratos de mães e pais forçosamente distintos?en_US
dc.description.abstractBased on episodes that portray formative situations bearing on the relationship between parents and children, we seek to evaluate essential topics pertaining to the theme of education in the Histories. This study aims to deal with the following questions: are fatherly and motherly models always different or do they resemble when it comes to some values and attitudes? Does the author limit his presentation to constructive exempla or does he also focus on reproachable types? Are patterns of behaviour directly related to the cultural origin of individuals? In other words, is being Greek or Barbarian an essential condition determining distinct portraits of fathers and mothers?en_US
dc.language.isoporen_US
dc.publisherUniversidade de Aveiro. Departamento de Línguas e Culturasen_US
dc.rightsopenAccessen_US
dc.subjectPaisen_US
dc.subjectMãesen_US
dc.subjectFilhosen_US
dc.subjectEducaçãoen_US
dc.subjectPhiliaen_US
dc.subjectMorteen_US
dc.subjectInfanticídioen_US
dc.subjectFathersen_US
dc.subjectMothersen_US
dc.subjectChildrenen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectPhiliaen_US
dc.subjectDeathen_US
dc.subjectInfanticideen_US
dc.titleA construção de modelos educativos na Antiguidade: pais e mães das Histórias de Heródotoen_US
dc.typearticleen_US
degois.publication.firstPage9en_US
degois.publication.lastPage24en_US
degois.publication.issue10en_US
degois.publication.locationAveiroen_US
degois.publication.titleÁgora : estudos clássicos em debateen_US
uc.controloAutoridadeSim-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypearticle-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextCom Texto completo-
item.languageiso639-1pt-
crisitem.author.deptFaculty of Arts and Humanities-
crisitem.author.researchunitCECH – Center for Classical and Humanistic Studies-
crisitem.author.orcid0000-0003-3005-4635-
Appears in Collections:FLUC Secção de Estudos Clássicos - Artigos em Revistas Nacionais
Files in This Item:
File Description SizeFormat
A construção de modelos educativos.pdf111.36 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Page view(s) 50

492
checked on Apr 23, 2024

Download(s)

106
checked on Apr 23, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.