Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10316/11671
Title: | Problemas da Cultura de Massas | Authors: | Moreira, João Paulo | Issue Date: | Feb-1984 | Publisher: | Centro de Estudos Sociais | Citation: | Revista Crítica de Ciências Sociais. 13 (1984) 9-21 | Abstract: | Constitui preocupação central do presente texto perspectivar algumas das principais questões suscitadas pelo próprio conceito de
cultura de massas - particularmente no que se refere ao campo literário -, estabelecendo os contornos necessários a uma discussão mais
aprofundada dessa problemática. Avançando com propostas de desbloqueamento de contradições e preconceitos, passa-se sucessivamente de
uma tentativa de delimitação de âmbito e ,de clarificação terminológica
para uma breve contextualização histórica, para uma discussão das
críticas mais significativas e, finalmente, para uma esquematização
das o formas de encarar o controverso fenómeno de manipulação ideológica. The main purpose of this paper is to delineate some of the basic questions raised by the concept of mass culture and thus provide a global framework for the discussion of the issues involved. It starts with an attempt to clarify both scope and terminology, then proceeds - among suggestions of ways to move beyond various existing prejudices and contradictions - to consider historical factors and to evaluate different critical attitudes, and ends with an analysis of the controversial notion of ideological manipulation. |
URI: | https://hdl.handle.net/10316/11671 | ISSN: | 0254-1106 | Rights: | openAccess |
Appears in Collections: | FLUC Secção de Estudos Anglo-Americanos - Artigos em Revistas Nacionais |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Problemas da Cultura de Massas.pdf | 4.38 MB | Adobe PDF | View/Open |
Page view(s) 5
1,326
checked on May 7, 2024
Download(s) 10
1,940
checked on May 7, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.