Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316/109571
Title: Employer Branding: O Caso Altri
Other Titles: Employer Branding: Altri's Case
Authors: Lima, João Pedro Saltão
Orientador: Bairrada, Cristela Maia
Keywords: Employer Branding; Recursos Humanos; Gestão; Marketing Relacional; Estratégia; Employer Branding; Human Recourses; Management; Relational Marketing; Strategy
Issue Date: 29-Mar-2023
Serial title, monograph or event: Employer Branding: O Caso Altri
Place of publication or event: Celbi, S.A.
Abstract: Employer Branding (EB) is the main result of the human resources and marketing departments conjunct work in a company. Applying relational marketing concepts, which aim to deepen the connection with its internal target, to a company’s day to day reality, helps to elevate people management to its highest form. Nowadays, attracting new people and maintaining the current employees must be one of the main focuses in any company, therefore their long-term strategy should entail the management of their most valuable asset, people. EB is, ergo, an efficient tool to answer to the specific needs of a company’s employees. Through an EB lens, the internship at Celbi, S.A., a production site part of the Altri Group, located in Figueira da Foz, took place between 17th October 2022 and 27th February 2023, in order to conclude the Masters in Marketing, lectured at the Faculty of Economics of University of Coimbra. The proposed internship activities fall into the Marketing and Communication Areas. This internship provided the opportunity to further use the concepts learnt in school, such as brand awareness and positioning, and allowed, amongst many other things, to work in internal communication actions and partnership management in a work force reality. One of the biggest themes for this internship being, also the biggest in terms of communication, both internal and external, is sustainability of every operation at Altri, because of the adopted Sustainable Development Goals 2030 of the United Nations (no.5- Gender Equality, no.6- Clean Water and Sanitation, no.7 Affordable and Clean Energy, no.8- Decent Work and Economic Growth, no.12- Responsible Consumption and Production, no.13- Climate Action, and no.15- Life on Land) which guided all the work done. Said communication, grounded in EB principles, passes on the idea of Altri’s positioning as a company that is inclusive, responsible, sustainable, expanding, and, above all, that it is socially conscious.
O Employer Branding (EB) surge da fusão da área de recursos humanos com a área do marketing de uma empresa. Aplicando à realidade de uma empresa os conceitos do marketing relacional, o EB visa uma maior aproximação ao seu público-alvo interno, possibilitando uma gestão de pessoas elevada à sua máxima potencialidade. Atualmente, atrair novos colaboradores e manter os atuais deve ser um dos principais focos de qualquer empresa, pelo que a estratégia a longo prazo deve prever a gestão deste tão importante ativo de uma empresa, as pessoas. O EB é, então, a ferramenta usada para dar resposta a todas e quaisquer necessidades apresentadas pelos colaboradores da empresa.Tendo por base o conceito do EB, o estágio na Celbi, S.A., unidade fabril do Grupo Altri, localizada na Marinha das Ondas, Figueira da Foz, decorreu entre 17 de outubro de 2022 e 27 de fevereiro de 2023, visando a conclusão do Mestrado em Marketing da Faculdade de Economia da Universidade de Coimbra. As atividades realizadas estão inseridas no contexto da área do Marketing e da Comunicação. Este estágio permitiu aprofundar os conhecimentos adquiridos sobre notoriedade e posicionamento e permitiu, entre muitos outros aspetos, contactar com ações de comunicação internas e gestão de parcerias num contexto real. Um dos principais temas do estágio, e o principal tema de comunicação, tanto interna como externa, foi o reforço da ideia da sustentabilidade de todas as operações dentro do grupo, seguindo os Objetivos de Desenvolvimento Sustentável 2030 das Nações Unidas, principalmente o n.º5- Igualdade de Gênero, o n.º6- Água Potável e Saneamento, o n.º7- Energias Renováveis e Acessíveis, o n.º8- Trabalho Digno e Crescimento Economico, o n.º12- Produção e Consumo Sustentáveis, o n.º13- Ação Climática e o n.º15- Proteger a Vida Terrestre. Esta comunicação, alicerçada com o EB, transmite o posicionamento da Altri enquanto um grupo inclusivo, responsável, sustentável, em expansão e, acima de tudo, socialmente consciente.
Description: Relatório de Estágio do Mestrado em Marketing apresentado à Faculdade de Economia
URI: https://hdl.handle.net/10316/109571
Rights: openAccess
Appears in Collections:UC - Dissertações de Mestrado

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