Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316/109560
Title: Website Design e User engagement: O Caso CRON.
Other Titles: Website Design e User engagement: The CRON. Case
Authors: Santos, Beatriz Alexandra Henriques Nunes Rodrigues dos
Orientador: Bairrada, Cristela Maia
Keywords: Website Design; User Engagement; User Experience; Marketing Content; Seacrh Engine Optimization; Website Design; User Engagement; User Experience; Marketing Content; Search Engine Oprtimization
Issue Date: 3-Jul-2023
Serial title, monograph or event: Website Design e User engagement: O Caso CRON.
Place of publication or event: Coimbra
Abstract: The high quantity of websites, blogs, online stores, portals, and many other web pages available in the digital sphere makes it essential to implement strategies that differentiate them, allowing them to stand out from the competition. Website design is one of the aspects that can impact the user experience, positively or negatively, from the moment they first decide to access the page. For this reason, many companies recognize this opportunity and invest in user-centered design in order to capture their attention, captivate them, and enhance their engagement. This, in turn, can result in converting visitors into potential customers.This report arises from the objective of describing the internship conducted at CRON, a Business & Innovation Studio that provides services in the areas of technology (software and hardware), finance, accounting, and financing for startups, spin-offs, and innovative businesses. In this context, various tasks were carried out between 19th september 2022 and 10th february 2023, which will be described in this report.Recently the company invested efforts in developing the marketing and communication department, with one of the main objectives being the investment in strategies that positively impact search engines (Search Engine Optimization), thereby enhancing all the future efforts intended for website design. The discovery and development of these learnings were applied through the creation and maintenance of a travel blog, which will be the basis of the project developed for this report.Simultaneously, investments were made in Social Media Optimization strategies, with a parallel focus on developing tactics to enhance the marketing content of both CRON's social media and the blog, with a particular emphasis on copywriting. Briefly, all activities carried out were aimed at improving the user experience and increasing user engagement, because one of the company's main objectives is to prioritize the customer, delivering maximum value and providing the best possible experience.
A elevada quantidade de websites, blogues, lojas virtuais, portais e tantas outras páginas web disponíveis na esfera digital, torna essencial a implementação de estratégias que as diferenciem, permitindo que se destaquem da concorrência. O website design é um dos aspetos capaz de impactar a experiência do utilizador, positiva ou negativamente, desde o primeiro momento em que este decide aceder à página. Por essa razão, muitas empresas reconhecem essa oportunidade e investem num design centrado no utilizador, de modo a captar a sua atenção, cativando-o e potenciando o seu engagement. Isso, por sua vez, pode resultar numa conversão dos visitantes em potenciais clientes. O presente relatório surge com objetivo de descrever o estágio curricular realizado na CRON., uma Business & Innovation Studio que presta serviços nas áreas de tecnologia (software e hardware), finanças, contabilidade e financiamentos a startups, spin-offs e negócios inovadores. Nesse contexto, foram executadas diversas tarefas entre o dia 19 setembro de 2022 e 10 de fevereiro de 2023, que estarão descritas neste relatório.Recentemente a empresa investiu esforços no desenvolvimento do departamento de marketing e comunicação, tendo como um dos principais objetivos o investimento em estratégias que impactem positivamente os motores de busca (Search Engine Optimization), potenciando dessa forma todos os esforços que pretendia investir futuramente no design do seu website. A descoberta e desenvolvimento dessas aprendizagens foram aplicados através da criação e manutenção de um blogue de viagens, que será a base do projeto desenvolvido para este relatório. Simultaneamente, foram feitos investimentos em estratégias de Social Media Optimization, com foco paralelo no desenvolvimento de táticas para aprimorar o marketing content, das redes sociais da CRON. e do blogue, apostando-se no copywriting. Resumidamente, todas as atividades realizadas visavam melhorar a user experience e aumentar o user engagement, porque um dos principais objetivos da empresa passa por priorizar o cliente, entregando-lhe o máximo valor e concedendo-lhe a melhor experiência possível.
Description: Relatório de Estágio do Mestrado em Marketing apresentado à Faculdade de Economia
URI: https://hdl.handle.net/10316/109560
Rights: openAccess
Appears in Collections:UC - Dissertações de Mestrado

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