Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316/104956
Title: Marketing Summer Camp: A Case Study
Other Titles: Marketing Summer Camp: Um Estudo de Caso
Authors: Vaz, Carina Alexandra Morais
Orientador: Oliveira, Teresa Carla Trigo de
Keywords: Marketing de Eventos; Marketing Digital; Ativação de Marca; Marketing Experiencial; Marketing Summer Camp; Event Marketing; Digital Marketing; Brand Activation; Experiential Marketing; Marketing Summer Camp
Issue Date: 28-Sep-2022
Serial title, monograph or event: Marketing Summer Camp: A Case Study
Place of publication or event: Faculdade de Economia da Universidade de Coimbra
Abstract: Events came to add value to brands, generating an emotional involvement of the public. They allow the promoter of the event to create value, generate notoriety, have direct contact with the target, and communicate several messages simultaneously that allow promoting experimentation. Currently, with the pandemic, consumer habits have changed through factors such as the accelerated growth of the Internet, the exponential increase of new technologies and the presence of an increasingly digital consumer, which requires the need to create new opportunities and there is, increasingly, a link between online and offline. Thus, this work aims to explore the topic of events and their surroundings, through a methodology based on the analysis of documents and the market, assuming an active participation. In this sense, and taking into account all the factors mentioned above, this master's project aims to fill an existing gap in Portugal. Although there are countless marketing events, be they conferences, talks, congresses, among many others... an event that brings professionals and students together, in a relaxed environment, is missing. An environment that brings together talks and knowledge, with music and fun, in a mythical weekend where participants can even go camping and strengthen networking or even get a job, through the fair that will exist during the event - this is how Marketing Summer Camp emerges. Wanting to position itself as a reference in the sector of marketing events in Portugal, combining knowledge with the fun and relaxation of a summer festival, this event is aimed at all students, professionals and people curious about the marketing area, with no age limit, intending to be inclusive and socially responsible. It is designed to take place in the interior of the country, not only because of its proximity to the university and centralization on the map, but also to get away from the locations most used by summer festivals.
Os eventos vieram agregar valor às marcas, gerando um envolvimento emocional do público. Estes permitem criar valor para o promotor do evento, gerar notoriedade, ter um contacto direto com o target e comunicar várias mensagens em simultâneo que permitem promover a experimentação. Atualmente, com a pandemia, os hábitos dos consumidores alteraram-se devido a de fatores como o crescimento acelerado da internet, o aumento exponencial das novas tecnologias e a presença de um consumidor cada vez mais digital, o que exige a necessidade de serem criadas novas oportunidades passando a existir, cada vez mais, uma ligação entre o online e o offline. Assim, com este trabalho, pretende-se explorar o tema dos eventos e suas envolventes, através de uma metodologia com base na análise de documentos e do mercado, assumindo uma participação ativa de todos os envolvidos nas diferentes fases do processo.Neste sentido, e tendo em conta todos os fatores referidos acima, o presente projeto de mestrado, pretende colmatar uma lacuna existente em Portugal. Apesar de existirem inúmeros eventos de marketing, sejam eles conferências, talks, congressos, entre tantos outros, falta um evento que junte profissionais e estudantes, num ambiente descontraído. Um ambiente que junte talks e saber, com música e diversão, num mítico fim de semana onde os participantes podem, inclusive, acampar e reforçar o networking ou até mesmo arranjar emprego, através da feira que existirá no evento - surge assim o Marketing Summer Camp. Querendo posicionar-se como uma referência no setor dos eventos de marketing em Portugal, aliando conhecimento à diversão e descontração de um festival de verão, este evento é destinado a todos os estudantes, profissionais e curiosos pela área de marketing. Não tem limite de idade e contará com uma dimensão inclusiva e socialmente responsável. Está projetado para se realizar no interior do país, não só pela proximidade à universidade e a centralização no mapa, mas também para fugir aos locais mais utilizados pelos festivais de verão.
Description: Trabalho de Projeto do Mestrado em Marketing apresentado à Faculdade de Economia
URI: https://hdl.handle.net/10316/104956
Rights: embargoedAccess
Appears in Collections:UC - Dissertações de Mestrado

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