Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316/104611
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dc.contributor.authorCosta, Renato Lopes da-
dc.contributor.authorAntónio, Nelson-
dc.contributor.authorSampaio, Marta-
dc.contributor.authorMiguel, Isabel-
dc.date.accessioned2023-01-20T09:48:20Z-
dc.date.available2023-01-20T09:48:20Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.issn1806-9649pt
dc.identifier.issn0104-530Xpt
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10316/104611-
dc.description.abstractIn a historical retrospective, although the existing literature calls the management consulting industry an extraordinary sector and a unique phenomenon in the business context, in fact these statements are not accompanied by a number of academic studies that emphasize the importance of the effective work of the management consultants. To contest the lack of studies in this emerging area, this article aims to understand the implications of the border to the transfer of information and knowledge from management consultants to their client companies. The results of the empirical analysis in the form of semi-structured interviews and questionnaires applied to management consultants and SME managers in Portugal reveal that the competency factor must be based on the four knowledge families of business management - the know- know, the competence, know-how and know-how to be and it is only from this conjugation that any kind of constraints that can be found along the way (political, physical or cultural) are able to be unblocked.pt
dc.description.abstractNuma retrospetiva histórica, embora a literatura existente apelide o setor de consultoria de gestão como um setor extraordinário e um fenómeno único no contexto empresarial, na verdade estas afirmações não vêm acompanhadas por um número de estudos académicos que realcem a importância do trabalho efetivo dos consultores de gestão. Para combater a falta de estudos nesta área emergente, este artigo visa perceber as implicações do fluxo de fronteira ao nível da transferência de informação e conhecimentos dos consultores de gestão para as suas empresas cliente. Os resultados da análise empírica sob a forma de entrevistas semiestruturadas e questionários aplicados a consultores de gestão e gestores de PME em Portugal demonstram que o fator competência deve ser alicerçado às quatro famílias de saberes da gestão empresarial – o saber-saber, o saber-empreender, o saber-fazer e o saber-ser, sendo que só a partir desta conjugação se podem desbloquear quaisquer tipos de constrangimentos (sejam estes de carácter político, físico ou cultural) que possam vir a ser encontrados pelo caminho.pt
dc.language.isoengpt
dc.publisherUniversidade Federal de Sao Carlospt
dc.rightsopenAccesspt
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/pt
dc.subjectManagement consultingpt
dc.subjectKnowledge transferpt
dc.subjectStrategy-as-practicept
dc.subjectConsultoria de gestãopt
dc.subjectTransferência de conhecimentopt
dc.subjectEstratégia-como-práticapt
dc.titleThe boundaries in the area of knowledge transfer in management consultingpt
dc.title.alternativeOs fluxos de fronteira no campo da transferência de conhecimentos em consultoria de gestãopt
dc.typearticle-
degois.publication.issue1pt
degois.publication.titleGestao e Producaopt
dc.peerreviewedyespt
dc.identifier.doi10.1590/1806-9649.2020v28e4956pt
degois.publication.volume28pt
dc.date.embargo2021-01-01*
uc.date.periodoEmbargo0pt
item.languageiso639-1en-
item.fulltextCom Texto completo-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypearticle-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.orcid0000-0003-4233-225X-
Appears in Collections:FEUC- Artigos em Revistas Internacionais
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