Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316/100236
Title: Is heritage old fashioned? renewing images for tourist-historic cities
Authors: Gomes, Carina Sousa
Keywords: Heritage; Place promotion; Tourist images; Urban tourism; Creativity; Património; Promoção local; Imagens turísticas; Turismo urbano; Criatividade
Issue Date: 2012
Publisher: ISCET
Serial title, monograph or event: Percursos & Ideias
Issue: 3-4
Place of publication or event: Porto
Abstract: The paper focuses on the value of historic urban heritage to the production and re-creation of cities’ tourist imageries, considering the e#ects of tourism in Coimbra and Salamanca – two Iberian medium-sized cities. It analyses the ways in which cities use and update their images and signi!cations, rendering them active instruments for tourist strategies. The article assesses the tourist importance of heritage and discusses the creation of new imageries shaped by the rhetoric of creativity in urban spaces.
No artigo discute-se o valor do património histórico urbano para as atuais formas de produção e (re)criação dos imaginários turísticos das cidades, atentando nos efeitos do turismo em Coimbra e Salamanca – duas cidades médias da península ibérica. A análise centra-se nos modos como as cidades usam e reatualizam as suas imagens e signi!cados, transformando-os em instrumentos ativos de estratégias de desenvolvimento turístico. Nesta linha de questionamento, avalia-se a importância turística do património e discute-se a criação de novos imaginários enformados pela retórica da criatividade do espaço urbano.
URI: https://hdl.handle.net/10316/100236
ISSN: 0874-131X
Rights: openAccess
Appears in Collections:I&D CES - Artigos em Revistas Nacionais

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