Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316/100035
Title: Aplicação de transformadas variáveis espacialmente à codificação de vídeo
Authors: Morais, Fernando Rodrigues
Orientador: Cruz, Luis Alberto da Silva
Keywords: vídeo digital; codificação de vídeo; redução de complexidade; SVT; digital video; video coding; complexity reduction; SVT
Issue Date: Jul-2012
Place of publication or event: Coimbra
Abstract: Um sinal de vídeo necessita de um elevado número de bits para ser representado no seu formato original, o que faz com que as aplicações de vídeo não-comprimido não sejam viáveis devido à limitação de largura de banda dos canais de comunicação e ao limite de armazenamento. Por essa razão, codificadores de vídeo são usados em aplicações de vídeo digital para comprimirem o sinal de vídeo, para que possa ser representado com um número menor de bits. O objetivo de todos os codificadores de vídeo é maximizar a qualidade de vídeo e ao mesmo tempo diminuir a taxa de bits. O projeto de investigação aqui representado tem como ponto central o estudo e desenvolvimento de métodos para contribuir para a melhoria na eficiência de codificação, através do desenvolvimento e investigação de soluções para redução de complexidade computacional de transformadas espacialmente variáveis (SVT).
A video signal requires a very large number of bits to be represented in its uncompressed form. This fact makes uncompressed video transmission and storage not feasible in general, due to the limited bandwidth of communication channels and the limit of the storage. To alleviate these problems video coders are used in digital video applications, to compress the video signal, so that a smaller number of bits is required for its representation. The goal of all video coders is to maximize the video quality and at the same time decrease the bitrate. The research project present in this text has as its main objective the study and development of methods to contribute to the improvement in coding efficiency, through the development and research of solutions to reduce computational complexity of spatially varying transforms (SVT).
Description: Dissertação de Mestrado Integrado em Engenharia Eletrotécnica e de Computadores apresentada à Faculdade de Ciências e Tecnologia da Universidade de Coimbra.
URI: https://hdl.handle.net/10316/100035
Rights: openAccess
Appears in Collections:FCTUC Eng.Electrotécnica - Teses de Mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Dissertação_FernandoMorais.pdf1.13 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

88
checked on Apr 16, 2024

Download(s)

49
checked on Apr 16, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.