Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10316/93693
Title: Teatro Académico de Gil Vicente: Newsletter versus Caderno da Programação
Other Titles: Teatro Académico de Gil Vicente: newsletter versus printed booklet
Authors: Silva, Rafaela Filipa Vila Nova
Orientador: Silva, João José Figueira da
Keywords: Comunicação; Assessoria de Comunicação; TAGV; Impresso; Newsletter; Communication; Press Office; TAGV; Newsletter; Print
Issue Date: 19-Nov-2020
Serial title, monograph or event: Teatro Académico de Gil Vicente: Newsletter versus Caderno da Programação
Place of publication or event: Teatro Académico de Gil Vicente
Abstract: Teatro Académico de Gil Vicente: newsletter versus caderno da programação. O presente relatório cobre uma série de atividades, conceitos e ideias que foram estudados e executados durante o estágio curricular que teve lugar no Teatro Académico de Gil Vicente, entre os meses de setembro e dezembro de 2019, ao abrigo do mestrado em Jornalismo e Comunicação. Entre os diversos temas que são abordados, há um foco especial nos tópicos: Comunicação, newsletter, Assessoria de Imprensa, arte, Cultura e atividades culturais. Procura-se, também, responder às perguntas “o que é Cultura?” e “o que é Comunicação?”.Há três capítulos cobertos por este relatório, que exploram esses conceitos que foram essenciais ao longo do estágio e a posterior elaboração deste documento.O primeiro capítulo reflete sobre os assuntos supramencionados, explorando bibliografia sobre estes e cruzando perspetivas académicas; o segundo capítulo aborda o estágio e as atividades realizadas durante ele, com algumas considerações reflexivas; e o terceiro e último capítulo analisa um estudo de caso — especificamente, a diferença entre a newsletter e o caderno de programação impresso, no contexto do plano de Comunicação do TAGV, e qual o método mais eficaz —, terminando com algumas observações sobre o que pode ser melhorado e como, à luz da experiência na instituição e dos conhecimentos adquiridos.Para concluir, reflete-se sobre o estágio, o seu contributo para o crescimento pessoal e académico, e os aspetos mais interessantes deste.
Teatro Académico de Gil Vicente: newsletter versus printed booklet. The present report covers a series of activities, concepts and ideas that were studied and executed during the internship that took place in Teatro Académico de Gil Vicente, between September and December 2019, in the context of the master’s in Journalism and Communication. Among the various themes that are addressed, there is a special focus in: Communication, newsletter, press office, arts, Culture and cultural activities. There is also an attempt to answer to the questions “what is Culture?” and “what is Communication?”.There are three chapters covered by this report, that explore the subjects previously mentioned, which were essential throughout the internship and the latter elaboration of this document. The first chapter reflect on the subjects previously mentioned, exploring bibliography on these and crossing different academic perspectives; the second chapter addresses the internship and the activities executed during it, with some reflective considerations; and the third and last chapter analyses a case of study – more specifically, the difference between the printed booklet and the digital newsletter in the context of TAGV’s communication plan, and which ne is more efficient —, ending with a few observations on what could be perfected and how, in the light of the experience in the institution and the acquired knowledge.To conclude, there is a reflection on the internship, its contribute to personal and academic growth, and the most interesting aspects of it.
Description: Relatório de Estágio do Mestrado em Jornalismo e Comunicação apresentado à Faculdade de Letras
URI: http://hdl.handle.net/10316/93693
Rights: openAccess
Appears in Collections:UC - Dissertações de Mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat
RafaelaSilva_versaofinal.pdf826.47 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

25
checked on Jul 22, 2021

Download(s)

17
checked on Jul 22, 2021

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons