Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316/92523
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSilva, Cristóvão-
dc.contributor.authorVivas, Duarte Miguel Sias-
dc.date.accessioned2021-01-14T23:04:54Z-
dc.date.available2021-01-14T23:04:54Z-
dc.date.issued2020-07-20-
dc.date.submitted2021-01-14-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10316/92523-
dc.descriptionDissertação de Mestrado em Engenharia e Gestão Industrial apresentada à Faculdade de Ciências e Tecnologia-
dc.description.abstractWe are currently living a period of our history in which, as never before, there is an increase in competitiveness on a national and international scale. One of the factors for companies to survive in this competitive environment is their ability to achieve high levels of quality and, therefore, ensure the satisfaction of its customers. Aware of this need, the Board of Directors of Tecnidelta II decided to implement a Quality Management System.Therefore, the main objective of the work presented in this document was the certification of the Quality Management System of Tecnidelta II, a company of the Nabeiro Group responsible for the production of professional coffee machines and mills, according to ISO 9001:2015.The work carried out began with an analysis of the requirements of the quality standard ISO 9001:2015. Subsequently, the gaps between the Tecnidelta II Quality Management System and the requirements of the standard were identified. Finally, the necessary actions for eliminating these gaps were defined and implemented in order to ensure the success of the desired certification process. It is important to safeguard the significance of the participation of the quality team of the Nabeiro Group, which served as a consultation element, in order to correctly homogenize the documentation generated by the process.The final result is the description of the actions implemented, seeking to faithfully transmit the work developed, as well as the consequences of it within the organization.eng
dc.description.abstractVive-se atualmente um período da nossa História em que, nunca como dantes, se verifica um aumento da competitividade a uma escala tanto nacional, como internacional. Um dos fatores para que as empresas sobrevivam nesse ambiente competitivo passa pela sua capacidade de atingir elevados níveis de qualidade e assim garantir a satisfação dos seus clientes. Consciente dessa necessidade, o Conselho de Administração da Tecnidelta II decidiu implementar um Sistema de Gestão da Qualidade.Assim, o principal objetivo do trabalho apresentado neste documento consistiu na certificação do Sistema de Gestão da Qualidade da Tecnidelta II, empresa do Grupo Nabeiro responsável pela produção de máquinas e moinhos de café profissionais, segundo a norma ISO 9001:2015.O trabalho desenvolvido iniciou-se com uma análise dos requisitos da norma ISO 9001:2015. Posteriormente, foram identificadas as lacunas existentes entre o SGQ da Tecnidelta II e os requisitos da norma. Finalmente, foram definidas e implementadas as ações necessárias para a eliminação dessas lacunas de modo a garantir o sucesso do processo de certificação pretendido. Importa fazer uma ressalva à participação da equipa de qualidade do Grupo Nabeiro, que serviu como elemento de consulta, com vista à correta homogeneização da documentação gerada pelo processo.O resultado final passa pela descrição das ações implementadas, procurando transmitir de forma fiel o trabalho desenvolvido, bem como as consequências do mesmo no seio da organização.por
dc.language.isopor-
dc.rightsembargoedAccess-
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/-
dc.subjectImplementação Sistema de Gestão da Qualidadepor
dc.subjectNP EN ISO 9001:2015por
dc.subjectCertificaçãopor
dc.subjectRequisitospor
dc.subjectImplementation of the Quality Management Systemeng
dc.subjectNP EN ISO 9001:2015eng
dc.subjectCertificationeng
dc.subjectRequirementseng
dc.titleCertificação de um sistema de gestão da qualidade segundo a norma NP EN ISO 9001:2015por
dc.title.alternativeCertification of a Quality Management System according to NP EN ISO 9001:2015eng
dc.typemasterThesis-
degois.publication.locationDepartamento de Engenharia Mecânica-
degois.publication.titleCertificação de um sistema de gestão da qualidade segundo a norma NP EN ISO 9001:2015por
dc.date.embargoEndDate2022-07-20-
dc.peerreviewedyes-
dc.date.embargo2022-07-20*
dc.identifier.tid202520692-
thesis.degree.disciplineCiências de Engenharia Mecânica-
thesis.degree.grantorUniversidade de Coimbra-
thesis.degree.level1-
thesis.degree.nameMestrado em Engenharia e Gestão Industrial-
uc.degree.grantorUnitFaculdade de Ciências e Tecnologia - Departamento de Engenharia Mecânica-
uc.degree.grantorID0500-
uc.contributor.authorVivas, Duarte Miguel Sias::0000-0001-7612-389X-
uc.degree.classification17-
uc.date.periodoEmbargo730-
uc.degree.presidentejuriMoniz, Samuel de Oliveira-
uc.degree.elementojuriFernandes, Aldora Gabriela Gomes-
uc.degree.elementojuriSilva, Cristóvão-
uc.contributor.advisorSilva, Cristóvão-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypemasterThesis-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextCom Texto completo-
item.languageiso639-1pt-
crisitem.advisor.researchunitCEMMPRE - Centre for Mechanical Engineering, Materials and Processes-
crisitem.advisor.orcid0000-0002-7693-9570-
Appears in Collections:UC - Dissertações de Mestrado
Files in This Item:
File Description SizeFormat
Duarte_Vivas_Dissertação_2020.pdf2.98 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Page view(s)

272
checked on Apr 24, 2024

Download(s)

169
checked on Apr 24, 2024

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons