Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316/85784
Title: As Cláusulas de Fidelização nos Contratos de Telecomunicações
Other Titles: The Loyalty Clauses in Telecommunication Contracts
Authors: Silva, Joana Manuela Machado 
Orientador: Videira, Sandra Cristina Farinha Abrantes Passinhas
Keywords: Serviços Públicos Essenciais; Contratos de Comunicações Eletrónicas; Cláusulas de Fidelização.; Essential Public Services; Electronic Communications Contracts; Loyalty Clauses.
Issue Date: 19-Mar-2018
Serial title, monograph or event: As Cláusulas de Fidelização nos Contratos de Telecomunicações
Place of publication or event: Coimbra, Portugal
Abstract: A presente investigação ambiciona oferecer uma análise a uma questão prática que se revela bastante comum na nossa comunidade. Em causa estão as cláusulas de fidelização e a sua consequente admissibilidade, cuja inserção em contratos de consumo é prática recorrente, sendo que toda a análise se centra, especificamente, no âmbito dos contratos de serviços de comunicações eletrónicas. Esta dissertação pretende demonstrar que ainda existem lacunas que devem ser preenchidas visto que, principalmente, no setor das telecomunicações existe um grau de insatisfação bastante elevado. Serão analisados os principais motivos que fundamentam o descontentamento que existe em relação à prestação deste tipo de serviços, de modo a ser possível traçar as melhores soluções para os conflitos que surgem ainda hoje. A presente investigação ambiciona oferecer uma análise a uma questão prática que se revela bastante comum na nossa comunidade. Em causa estão as cláusulas de fidelização e a sua consequente admissibilidade, cuja inserção em contratos de consumo é prática recorrente, sendo que toda a análise se centra, especificamente, no âmbito dos contratos de serviços de comunicações eletrónicas. Esta dissertação pretende demonstrar que ainda existem lacunas que devem ser preenchidas visto que, principalmente, no setor das telecomunicações existe um grau de insatisfação bastante elevado. Serão analisados os principais motivos que fundamentam o descontentamento que existe em relação à prestação deste tipo de serviços, de modo a ser possível traçar as melhores soluções para os conflitos que surgem ainda hoje.
This research aims to offer an analysis of a practical issue which is quite common in our community. At issue are the loyalty clauses and their consequent admissibility, whose insertion into consumer contracts is a recurrent practice. The analysis focuses specifically on the context of electronic communications service contracts. This dissertation will try to demonstrate that there are still gaps that must be considered since a fairly high degree of dissatisfaction is seen in the telecommunication sector. The reason for this dissatisfaction in relation to the provision for such services will be analyzed, in order to trace the best solution to the conflicts that arise today. This research aims to offer an analysis of a practical issue which is quite common in our community. At issue are the loyalty clauses and their consequent admissibility, whose insertion into consumer contracts is a recurrent practice. The analysis focuses specifically on the context of electronic communications service contracts. This dissertation will try to demonstrate that there are still gaps that must be considered since a fairly high degree of dissatisfaction is seen in the telecommunication sector. The reason for this dissatisfaction in relation to the provision for such services will be analyzed, in order to trace the best solution to the conflicts that arise today. This research aims to offer an analysis of a practical issue which is quite common in our community. At issue are the loyalty clauses and their consequent admissibility, whose insertion into consumer contracts is a recurrent practice. The analysis focuses specifically on the context of electronic communications service contracts. This dissertation will try to demonstrate that there are still gaps that must be considered since a fairly high degree of dissatisfaction is seen in the telecommunication sector. The reason for this dissatisfaction in relation to the provision for such services will be analyzed, in order to trace the best solution to the conflicts that arise today.
Description: Dissertação de Mestrado em Direito: Especialidade em Ciências Juridico-Forenses apresentada à Faculdade de Direito
URI: https://hdl.handle.net/10316/85784
Rights: closedAccess
Appears in Collections:UC - Dissertações de Mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat Login
Dissertação.pdf1.38 MBAdobe PDFEmbargo Access    Request a copy
Show full item record

Page view(s) 50

349
checked on Mar 26, 2024

Download(s) 50

278
checked on Mar 26, 2024

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons