Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316/46434
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorVeiga, Marcia-
dc.contributor.authorCordeiro, A. M. Rochette-
dc.contributor.authorFerreira, Sónia-
dc.date.accessioned2018-01-12T16:10:12Z-
dc.date.available2018-01-12T16:10:12Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.issn1647-2144pt
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10316/46434-
dc.description.abstractA partir do conceito de “territorialidades”, entendido, sucintamente, como as dinâmicas sociais, económicas, políticas e culturais desenvolvidas em cada território, propomos, neste artigo, uma discussão teórica sobre educação ao longo da vida como um importante pressuposto para a qualidade de vida na velhice. Assim, esta discussão está pautada em três eixos: o primeiro centra-se na problematização da velhice e dos sujeitos idosos na contemporaneidade, buscando uma definição de quem são tais sujeitos. O segundo eixo envolve a discussão e conceptualização sobre territórios e territorialidades. Finalmente, o terceiro discorre sobre a questão da educação ao longo da vida voltada aos idosos/as.pt
dc.description.sponsorshipBased on the concept of “territorialities”, regarded briefly as being the social, economic, political and cultural dynamics developed in each territory, our paper proposes a theoretical discussion on lifelong learning as an important requirement for achieving quality of life in old age. This discussion is structured along three main parts: the first one is focused on the problems of old age and of the elderly at present, and seeks to define who these old people are. The second part focuses on the discussion and theoretical perspective of territories and territorialities. The third, final part discusses the issue of lifelong learning for the elderlypt
dc.language.isoporpt
dc.rightsopenAccesspt
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/pt
dc.subjectVelhicespt
dc.subjectIdosos/aspt
dc.subjectTerritóriospt
dc.subjectTerritorialidadespt
dc.subjectEducação ao Longo da Vidapt
dc.subjectOld-agept
dc.subjectElderlypt
dc.subjectTerritoriespt
dc.subjectTerritorialitiespt
dc.subjectLifelong Learningpt
dc.titleTerritorialidades educadoras na construção de velhices com qualidadept
dc.title.alternativeEducating territorialities in the construction of quality old agept
dc.typearticle
degois.publication.firstPage116pt
degois.publication.lastPage127pt
degois.publication.issue19pt
degois.publication.locationLisboapt
degois.publication.titleRevista Saber e Educarpt
dc.peerreviewedyespt
dc.identifier.doi10.17346/se.vol19.79pt
dc.date.embargo2014-01-01*
uc.date.periodoEmbargo0pt
uc.controloAutoridadeSim-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypearticle-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextCom Texto completo-
item.languageiso639-1pt-
crisitem.author.researchunitCEIS20 - Centre of 20th Century Interdisciplinary Studies-
crisitem.author.researchunitCEIS20 - Centre of 20th Century Interdisciplinary Studies-
crisitem.author.orcid0000-0003-2222-1958-
crisitem.author.orcid0000-0002-8648-3204-
Appears in Collections:I&D CEIS20 - Artigos em Revistas Nacionais
Files in This Item:
File Description SizeFormat
Territorialidades educadoras.pdf88.37 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Page view(s) 50

528
checked on Apr 23, 2024

Download(s)

196
checked on Apr 23, 2024

Google ScholarTM

Check

Altmetric

Altmetric


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons