Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316/33678
Title: O culminar de uma jornada. A idealização de um sonho.
Authors: Gaspar, José Luís Marques 
Orientador: Silva, Jaime Maria Monteiro de Carvalho e
Keywords: Aluno; Motivação; Trabalho; Gosto; Student; Motivation; Hard work; Fondness
Issue Date: 20-Sep-2013
Serial title, monograph or event: O culminar de uma jornada. A idealização de um sonho.
Place of publication or event: Coimbra
Abstract: Este documento pretende relatar o estágio pedagógico ocorrido no Agrupamento de Escolas da Mealhada na Escola Secundária da Mealhada, sob a orientação pedagógica da Professora Graça Tomás e sob a orientação científica do Doutor Jaime Carvalho e Silva. O núcleo de estágio foi constituído pela Orientadora Pedagógica e pelos elementos, José Gaspar e Tatiana Salvador. O serviço letivo atribuído à Professora Orientadora distribuiu-se por uma turma do 11º do curso Cientifico Humanístico de Artes que integra a disciplina de Matemática B, uma turma do 11º do Curso Profissional de Técnico Multimédia, cujo programa se desenvolve por módulos e uma turma do 12º do Curso Ciências e Tecnologias com a disciplina de Matemática A. Do relatório constam quatro partes, a primeira corresponde ao trabalho desenvolvido para o interior da sala de aula, a segunda parte corresponde ao trabalho desenvolvido para o exterior da sala de aula, a terceira corresponde ao desenvolvimento profissional e a última termina com uma reflexão final de todo estágio.
This report was made in order to achieve the main goals of “Report and Traineeship” discipline integrated on Teaching Mats for Elementary and High School Master Degree. My Internship occurred on Escola Secundária da Mealhada directed by Professor Mrs. Graça Tomás as a pedagogical supervisor and Professor Mr. Jaime Carvalho e Silva as scientific supervisor. My group was composed by me Mr. José Gaspar and for Mrs. Tatiana Salvador. And we had three classes that has been attributed both on High School level where we teach Maths. The main difference between these three classes is only the area, one of them belongs to Arts area the other one belongs to a more professional oriented class with more practice and the other belongs to Science and Technology area. This report is divided in four main parts, the first one describes all tasks that were developed and implemented inside of training room. The second one describes all activities that were developed outside of training room. The third describes all professional evolution. The ending part contains a short reflection about all experiences that have being sharing.
Description: Relatório de estágio do Mestrado em Ensino de Matemática no 3.º ciclo do Ensino Básico e no Secundário apresentado à Faculdade de Ciências e Tecnologia da Universidade de Coimbra
URI: https://hdl.handle.net/10316/33678
Rights: openAccess
Appears in Collections:UC - Dissertações de Mestrado
FCTUC Matemática - Teses de Mestrado

Files in This Item:
Show full item record

Page view(s)

255
checked on Apr 16, 2024

Download(s) 50

535
checked on Apr 16, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.