Utilize este identificador para referenciar este registo:
https://hdl.handle.net/10316/102247
Título: | Human Emotions and Physiological Signals: A Classroom Experiment | Autor: | Patrão, Bruno Pedro, Samuel do Nascimento Lago Menezes, Paulo |
Palavras-chave: | Student Experiments; Biomedical Engineering Education; Virtual Reality; Emotion Induction | Data: | 2016 | Título da revista, periódico, livro ou evento: | International Journal of Online Engineering | Volume: | 12 | Número: | 04 | Resumo: | In this paper we present a Virtual Reality based laboratory experience that can be used to demonstrate the effect that emotions may play in our bodies. For attaining this purpose, a Virtual Reality-based system is presented where three different virtual environments aim at inducing specific sensations and emotions on the students participating in a classroom experiment. The objective is that the students be able to analyze their own physiological data and understand the correlation between data patterns and experienced situation. | URI: | https://hdl.handle.net/10316/102247 | ISSN: | 1861-2121 1868-1646 |
DOI: | 10.3991/ijoe.v12i04.5098 | Direitos: | openAccess |
Aparece nas coleções: | I&D ISR - Artigos em Revistas Internacionais |
Ficheiros deste registo:
Ficheiro | Descrição | Tamanho | Formato | |
---|---|---|---|---|
auer,+37.pdf | 1.44 MB | Adobe PDF | Ver/Abrir |
Citações SCOPUSTM
9
Visto em 16/set/2024
Citações WEB OF SCIENCETM
6
Visto em 2/set/2024
Visualizações de página
110
Visto em 24/set/2024
Downloads
77
Visto em 24/set/2024
Google ScholarTM
Verificar
Altmetric
Altmetric
Este registo está protegido por Licença Creative Commons