Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316/100764
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorAugusto, Mário António Gomes-
dc.contributor.authorSantos, Ana Filipa dos-
dc.date.accessioned2022-07-08T22:02:29Z-
dc.date.available2022-07-08T22:02:29Z-
dc.date.issued2021-11-30-
dc.date.submitted2022-07-08-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10316/100764-
dc.descriptionRelatório de Estágio do Mestrado em Gestão apresentado à Faculdade de Economia-
dc.description.abstractThis internship report is the result of the internship developed at CH Business Consulting, in the area of Project Management and Consulting, as part of the Master in Management at the Faculty of Economics, University of Coimbra. Its main objective was to carry out an evaluation of the training activities developed under the project Formar Mais, as well as to identify the main reasons for the trainees' attendance. It was also intended to identify the most effective means for the dissemination of the training offer in force as well as the areas of greatest interest to the trainees. In an initial phase, a contextualization was made regarding Adult Education and Training, as well as the certified modular courses and the training cycles implemented by the organizations. Given the pandemic period that is currently happening, the main advantages and disadvantages associated with e-Learning training were also analyzed, as well as the role that the trainer plays in it. Finally, and focusing on the central theme of the study, training evaluation models advocated by some authors were presented as well as the impacts of attending courses by organizations in different fields of study on the participants.In order to achieve the objectives previously stated, a survey was sent to trainees to collect their opinion regarding their participation in the actions carried out within the project. It is important to emphasize that the answers obtained in the survey served as a complement to the study carried out, and were essential for its development.eng
dc.description.abstractO presente relatório de estágio é fruto do estágio desenvolvido na CH Business Consulting, na área de Gestão de Projetos e Consultadoria, no âmbito do Mestrado em Gestão da Faculdade de Economia da Universidade de Coimbra. O mesmo, teve como principal objetivo realizar uma avaliação das ações de formação desenvolvidas no âmbito do projeto Formar Mais, assim como identificar os principais motivos de frequência dos formandos nas mesmas. Pretendeu-se também identificar qual o meio mais eficaz para a divulgação da oferta formativa em vigor assim como as áreas de maior interesse para os formandos. Numa fase inicial, foi realizada uma contextualização relativamente à Educação e Formação de Adultos, assim como às formações modulares certificadas e aos ciclos formativos implementados pelas organizações. Dado o período de pandemia que atualmente se atravessa, foram também analisadas as principais vantagens e desvantagens associadas à formação em regime e-Learning, assim como o papel de destaque que o formador desempenha nesse mesmo regime. Para finalizar, e focando no tema central do estudo, foram apresentados modelos de avaliação da formação defendidos por alguns autores e foram avaliados os impactos nos participantes provenientes da frequência em formações.Tendo em vista o alcance dos objetivos anteriormente enunciados, foi enviado aos formandos um inquérito para se recolher a sua opinião relativamente à sua participação nas ações decorridas no âmbito do projeto. Importa reforçar que as respostas obtidas no mesmo serviram de complemento ao estudo realizado, tendo sido fundamentais para o desenvolvimento do mesmo.por
dc.language.isopor-
dc.rightsopenAccess-
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/-
dc.subjectCertified Modular Trainingeng
dc.subjectTraining Evaluationeng
dc.subjectLifelong Learningeng
dc.subjecte-Learning Trainingeng
dc.subjectAdult Education and Trainingeng
dc.subjectFormação Modular Certificadapor
dc.subjectAvaliação da Formaçãopor
dc.subjectAprendizagem ao Longo da Vidapor
dc.subjectFormação em regime e-Learningpor
dc.subjectEducação e Formação de Adultospor
dc.titleAvaliação das Ações de Formação no Âmbito do Projeto Formar Maispor
dc.title.alternativeEvaluation of the training actions in the scope of the "Formar Mais" projecteng
dc.typemasterThesis-
degois.publication.locationCH Business Consulting-
degois.publication.titleAvaliação das Ações de Formação no Âmbito do Projeto Formar Maispor
dc.peerreviewedyes-
dc.identifier.tid203033426-
thesis.degree.disciplineGestão e Administração-
thesis.degree.grantorUniversidade de Coimbra-
thesis.degree.level1-
thesis.degree.nameMestrado em Gestão-
uc.degree.grantorUnitFaculdade de Economia-
uc.degree.grantorID0500-
uc.contributor.authorSantos, Ana Filipa dos::0000-0003-1436-983X-
uc.degree.classification18-
uc.degree.presidentejuriDimas, Isabel Cristina Dórdio-
uc.degree.elementojuriCruz, Isabel Maria Correia-
uc.degree.elementojuriAugusto, Mário António Gomes-
uc.contributor.advisorAugusto, Mário António Gomes::0000-0001-7345-1679-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypemasterThesis-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextCom Texto completo-
item.languageiso639-1pt-
Appears in Collections:UC - Dissertações de Mestrado
Files in This Item:
File Description SizeFormat
RELATORIO_ANA_SANTOS_2016251399.pdf1.35 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Page view(s)

78
checked on Apr 16, 2024

Download(s)

68
checked on Apr 16, 2024

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons